Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ideální scénář? I/49 hotová za rok

Zlín-Malenovice – Zbrusu nové ulice, zrušení dvou železničních přejezdů nebo komplexní oprava mostu. To je jen část změn, kterých se v souvislosti s další etapou rozšiřování silnice I/49 dočkají obyvatelé zlínské části Malenovice a řidiči, kteří páteřní komunikaci mezi Zlínem a Otrokovicemi využívají.

23.9.2011 3
SDÍLEJ:

R55. Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Daniel Potocký

Práce na úseku mezi malenovickým sídlištěm a nájezdem na R55 u Otrokovic, kde nyní panuje čilý stavební ruch, odstartovaly před několika měsíci. Jedním z nejnáročnějších úkolů, který před silničáři aktuálně stojí, je vymísťování inženýrských sítí. „Musíme je posunout dál od železniční trati, neboť nová rozšířená silnice bude ze směru od Zlína oproti té současné uhýbat mnohem více doleva. U obchodního centra se vrátí zpět na současnou trasu,“ přiblížil šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek.

Zásadní opravou prochází v těchto dnech také most, přes který desetitisíce aut mezi Zlínem a Otrokovicemi denně jezdí. „Jeho celková rekonstrukce byla nutná kvůli nedostačující šířce a také únosnosti,“ ozřejmil ředitel zlínské správy ŘSD.

Už nyní je v terénu patrná i rýsující se nová ulice Husova. Ta vznikne paralelně podél té současné, která bude přehrazena, a vzniknou na ní parkovací místa. V místě jejího dosavadního křížení s třídou 3. května pak bude nová zastávka MHD. „K vybudování nové ulice jsme sáhli proto, aby obyvatelům malenovického sídliště nejezdila auta přímo pod okny,“ vysvětlil Chudárek s tím, že cesta se bude napojovat na třídu Svobody.

Novinkou bude i zrušení dvou železničních přejezdů, jednoho před vjezdem do společnosti Tajmac ZPS, druhého na cestě mířící ke skladům naproti malenovického sídliště. „Pro oba průmyslové areály vznikne jeden nový přejezd mezi oběma stávajícími. Z obou stran k němu povede nová cesta, která už je ve výstavbě,“ objasnil Chudárek.

Novinka se ale například společnosti Hespo, která právě v průmyslové zóně sídlí, vůbec nelíbí. „Je to nešťastné řešení. Ze dvou už tak vytížených křižovatek vznikne jedna, ze které bude pro řidiče problém se na hlavní silnici vůbec dostat,“ myslí si jednatel firmy František Hořák.

Do areálu společnosti přitom podle jeho slov jezdí na státní technickou kontrolu 12,5 tisíce osobních aut a 4,5 tisíce náklaďáků ročně. „Půjčujeme i stavební jeřáby, které se s auty mířícími k ZPS budou v nájezdu do křižovatky přetlačovat,“ kroutí hlavou Hořák.

Finanční ředitel Tajmac ZPS Zlín Jan Kurinec mu však oponuje. „Vjezd do našeho areálu je zcela nevyhovující, jak kvůli zastaralému přejezdu, tak i krátkému intervalu zelené na semaforu vpouštějícím auta na hlavní silnici,“ přiblížil s tím, že si od nově řešené křižovatky slibuje razantní zlepšení.

Pokračující práce silničářů v Malenovicích samozřejmě znamenají, že i nadále se budou muset řidiči při projíždění touto částí krajské metropole obrnit trpělivostí. „Dopravní omezení na hlavní komunikaci potrvají minimálně do listopadu a pokračovat budou také po skončení zimního období,“ poukazuje Karel Chudárek z ŘSD.

Kompletně hotova a plně zprůjezdněna by silnice I/49 měla podle něj přitom být až příští rok v září. Vše ale ještě může razantně ovlivnit schvalování státního rozpočtu. Jeho současný návrh z dílny ministra financí totiž hodlá resortu dopravy ubrat zhruba polovinu peněz, které měl k dispozici v minulých letech.

S tím ale ministerstvo dopravy zásadně nesouhlasí. „Potřebujeme navíc alespoň necelých 10 miliard. Jestli je nedostaneme, pak budeme nuceni například právě výstavbu silnice mezi Zlínem a Otrokovicemi příští rok pozastavit,“ připustil náměstek ministra dopravy Ivo Toman s tím, že se ministerstvo pokusí udělat vše proto, aby se tak nestalo. „Na tuto komunikaci ale potřebujeme najít dalších 458 milionů,“ ozřejmil v minulém týdnu Toman. Zda-li se to skutečně podaří by podle něj mělo být jasné nejdříve v říjnu.

Autor: Viktor Chrást

23.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Fanoušci ševců jedou na fotbal. Ilustrační foto

Na Kodaň zdarma. Fastav pro fanoušky znovu vypraví speciální vlak

Ilustrační foto.

Ve středu ve Zlínském deníku: Prvňáčci z Vlachovic, Pozlovic a Hřivínova Újezdu

AKTUALIZOVÁNO

Kouč Zlína Svoboda: Veselý neměl důvod se mstít

Dvě třetiny působili bez energie. Až ve třetí části se beran zase probudil. Hokejisté Aukro Berani Zlín stáhli Honejskem a Šťastným ztrátu z 1:4 na 3:4 a šli za vyrovnáním. Jako v neděli s Plzní. Čtvrtá trefa Zlína visela ve vzduchu.

Posílení spojů ve Zlíně

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice oznámila, že posílí v dušičkovém období autobusové linky, které používají cestující k jízdám na místní hřbitovy.

Čím jde žena v politice výš, tím jich v ní působí méně. Ostré lokty jsou potřeba

Jsou považovány za něžné pohlaví, v politice ale umějí mít leckdy stejně ostré lokty jako muži. Pokud nechtějí, aby je s trochou nadsázky dav silnějšího pohlaví rozdrtil, musí si u něj získat autoritu. Ženy ze Zlínského kraje, které působí v politice, se prostě nevzdávají. Ať působí na jakékoliv úrovni.

Expert podle soudu uvedl úmyslně nepravdu v posudku

Odvolání zamítnuto. Slova, která určitě v úterý nechtěl od senátu krajského soudu ve Zlíně slyšet Jan Hemza z Brna, soudní znalec v oboru zdravotnictví, odvětví chirurgie, který je současně také uznávaný neurochirurg.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení