Železničáři chtějí mezi Vizovicemi a Otrokovicemi opravit i zastávky

Hlavním investorem je státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). „Stavba bude probíhat od roku 2010 do roku 2011. Plánujeme mimo jiné i zdvojkolejnění, a tedy zvýšení kapacity vúseku Otrokovice - Zlín. Součástí projektu bude také třeba úprava přejezdů. Ty, které ještě například nemají světelnou signalizaci, ji dostanou,“ naznačil Miroslav Bocák z olomoucké stavební správy SŽDC.

Díky elektrifikaci a zkvalitnění povrchu železnice mohou na trať vyrazit modernější vlaky, než které doposud vozily cestující vregionu. „Půjde o zcela nové jednotky značky Desiro od společnosti Siemens. Jejich studie teprve vzniká,“ upřesnil Ludvík Urban, zástupce ředitele osobní dopravy a přepravy Českých drah pro Zlínský kraj.

Nové vozy mají být hybridní, tedy jak selektrickým, tak sklasickým dieselovým motorem. „Chtěli bychom, aby tyto soupravy zajížděly až na úseky Kroměřížska a Uherskohradišťska, kde zatím elektrifikace neproběhla,“ vysvětloval Urban.

Na akci SŽDC navážou dráhy nejen nákupem nových vlaků. „Také zastávky dostanou nový kabát,“ doplnil.

Představitelé obcí a měst, kterých se projekt dotkne, kvitují plány železničářů vesměs spovděkem. „Hlavní plus určitě představuje ztišení dopravy při využití elektromotorů. Navíc vzniknou vobydlených zónách podél trasy protihlukové bariéry,“ uvedl místostarosta Vizovic Jaroslav Burkart.

Možná bude vytvořena i nová zastávka. „Žádáme České dráhy, aby spoje stavěly u průmyslové zóny Razov. To by vyhovovalo mnoha pracovníkům velkých firem, které tam působí - mohu jmenovat třeba likérku Rudolf Jelínek,“ řekl.

I starosta Zádveřic-Rakové Lubomír Kokeš vítá stavbu zábran proti hluku. „V současnosti tu žádné nejsou,“ poznamenal. „Jen bychom byli rádi, kdyby byla zvolena trasa kopírující tu současnou. Mluví se totiž i o možném narovnání průjezdu obcí, které by si vyžádalo výraznější stavební zásahy,“ dodal.

Město Vizovice se obává spíše zamýšleného protažení tratě zVizovic do Valašské Polanky. „Součástí projektu elektrifikace je také stavba výhybné koleje, jež má být počátečním úsekem tohoto prodloužení. To by ale mělo vést přes dvě sídliště a památkovou zónu,“ postěžoval si tamní místostarosta Burkart.

Protažení železnice směrem na Valašskou Polanku je však otázkou vzdálenější budoucnosti. „O tom ještě budeme dlouho se všemi dotčenými jednat. Vtéto fázi jde především o elektrifikaci, a ta obcím prospěje,“ zdůraznil radní Zlínského kraje pro oblast dopravy Petr Hradecký.