Stezka by měla mít příznivý dopad na ekonomickou situaci Zlínského kraje. „Máme vynikající potenciál přírodní, kulturní i lidský, který dosud nebyl plně využívaný. Příliv zahraničních návštěvníků pomůže i drobným podnikatelům, ubytovnám, hotelům a gastronomickým zařízením zvýšit zisky,“ mínil předseda správní rady Centrály cestovního ruchu východní Moravy Josef Krůžela.

Moravská jantarová stezka je nově vybudovaná značka produktu, který zahrnuje atraktivní místa celé Moravy. „Název je inspirován historií. Už od dob neolitu se podle odborníků táhla přes Moravu stará obchodní cesta,“ osvětlila ředitelka Centrály cestovního ruchu Dana Daňová.

Na trase zahraniční návštěvníci poznají nejen zámky, hrady a muzea, ale ochutnají i místní kuchyni, vína, zahrají si golf nebo se projedou po okolí na kole.

Lákadly Zlínského kraje jsou například lázně Luhačovice, degustace likérů ve Vizovicích, návštěva větrného mlýnu a poutního chrámu ve Štípě, hřebeny Beskyd, Valašské muzeum v Rožnově pod Radhoštěm, vodní cesta Baťova kanálu, letecké muzeum v Kunovicích, soubor lidových staveb v Rymicích, ranč v Kostelanech nebo kroměřížské zahrady.

„Jde o výjimečný projekt, který je zaměřený na klienty z Ruska, Pobaltí, Polska a Slovenska,“ uvedl krajský radní pro cestovní ruch Jindřich Ondruš. Tyto země nebyly vybrány náhodně. „Přes pět měsíců jsme pečlivě zkoumali poznatky cestovních kanceláří, agentur, průvodců, dat z České centrály cestovního ruchu i Českého statistického úřadu,“ sdělila Daňová.

Ukázalo se, že je vhodné zaměřit se především na východní populaci. „Pro Rusy jsme jednou z nejoblíbenějších destinací, jedinou, která nemá moře. U pobaltských zemí má naše republika také dobré jméno. Bělorusové a Ukrajinci tudy často projíždějí autobusy,“ zdůvodnila výběr Daňová.

poláci prý jezdí nejraději k moři. „Dovolená na Moravě by však pro ně mohla být zpestřením. Je třeba je zbavit obavy, že jsou zde vnímáni negativně,“ zdůraznila.

Nabídka turistických atrakcí pak byla těmto národnostem šita na míru. „Rusové mají rádi lázeňství i historii. Poláci zase aktivní pohyb a církevní památky. Obyvatelé pobaltských republik se zajímají o řemesla a folklor. Ukrajince překvapivě přitahuje agrikultura a pobyty u koní,“ vyjmenovala Daňová.
Katalogy pobytů budou distribuovány do zahraničí. „Zúčastníme se veletrhů, kde oslovíme tamější zástupce kanceláří a tour operátory. Nabídku v daných zemích bude propagovat i zahraniční zastoupení Czechtourism,“ upřesnila Daňová.