VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Je příliš drahý. Zkušební provoz dal MHD v Kloboukách zatím červenou

Valašské Klobouky - V září jezdil v pětitisícovém městě zkušebně dva týdny sedmnáctimístný mikrobus. Absolvoval 81 okružních jízd, přepravil 1328 cestujících, nejčastěji seniorů a dětí. Zastupitelé vyhodnotili jeho provoz jako příliš nákladný.

4.11.2016
SDÍLEJ:

KLOBUS. Dvoutýdenní zkušební provoz městského autobusu ukázal, že město nyní nemá na zavedení MHD penízeFoto: MVK

V září jezdil v pětitisícovém městě zkušebně dva týdny sedmnáctimístný mikrobus. Absolvoval 81 okružních jízd, přepravil 1328 cestujících, nejčastěji seniorů a dětí. Zastupitelé vyhodnotili jeho provoz jako příliš nákladný.

Valašské Klobouky Jako součást zářijového Evropského týdne mobility proběhl ve Valašských Kloboukách zkušební provoz autobusové linky nazvané Klobus. Za dva týdny absolvoval sedmnáctimístný mikrobus celkem jednaosmdesát okružních jízd, při nichž přepravil 1328 cestujících, nejčastěji seniorů a dětí. S analýzou testovacího období městské hromadné dopravy se na svém nedávném zasedání seznámili zastupitelé, kteří ovšem jeho případný trvalý provoz shledali jako mimořádně nákladný.

„Je nutno říci, že veřejná doprava je především službou pro veřejnost, která zvyšuje kvalitu života a která vždy potřebuje dotování, stejně jako například kultura nebo sport. Přestože jsme u veřejnosti v průběhu zkušební doby zaznamenali převážně pozitivní ohlas vypovídající o užitečnosti záměru, ukázala se i jeho značná ztrátovost," konstatoval místostarosta Martin Janík.

ZTRÁTY BY BYLY AŽ PŮL MILIONU KORUN

„Pokud bychom chtěli v praxi zachovat časy i zastávky testovacího jízdního řádu, bylo by nutné počítat s denními náklady okolo 3500 korun. Za jedno pololetí provozu by se pak náklady na dokrytí ztráty pohybovaly mezi 400 až 500 tisíci korunami. K tomu je nutno připočítat náklady na vybudování oficiálních zastávek, zajištění licencí, vozidla a podobně. Tyto prostředky jsme v zastupitelstvu zhodnotili jako příliš vysoké," dodal místostarosta.

Zastupitelé se zabývali i administrativními podmínkami zřízení městské hromadné dopravy, diskutovali o právních otázkách, formě provozování i požadavcích bezpečnosti silničního provozu.

„Příprava linky veřejné dopravy je velkým úkolem, který je ovšem v tuto chvíli nad možnosti města. Výsledky zkušebního provozu ale rozhodně nezahodíme, pokud by se v budoucnu otevřely cesty ke zřízení veřejné linky, data by jistě posloužila při její koncepci," uzavřel místostarosta.

KLOBUS SVEZL DENNĚ PRŮMĚRNĚ 150 LIDÍ

Autobus ve zkušebním období jezdil pouze v pracovních dnech, během nichž souhrnně urazil 1057 kilometrů. Denně se v průměru svezlo 148 cestujících, na jednu jízdu tak připadlo průměrně 16 osob. Prodáno bylo 759 jízdenek, pro zbývající jízdy pasažéři využili bezplatných poukázek vydaných v Klobuckém zpravodaji. Nejvytíženější jízdy vykázaly spoje v ranní špičce a poté po 15. hodině. Jako nejvíce využívané se ukázaly být zastávky Sychrov, Poliklinika, v ulicích Luční a Školní a také na Masarykově náměstí. (kut)

Autor: Redakce

4.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bosenský záložník Mirzad Mehanović (v bílém dresu) v chladném večeru nešetřil krokem.

Aktivní Mehanović běhal i střílel. „Gólu chybělo málo,“ ví Bosňan

Třicetiletý záložník Josef Hnaníček (v bílém dresu s číslem 21) nastoupil na hřišti Šeriffu Tiraspol s kapitánskou páskou na ruce.

Hnaníček by rodinu do Tiraspolu nevzal. Nemají ani televizi na HDMI, říká

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Čerti, ze kterých mají respekt i dospělí. Zahrozí v Kloboukách

Pamatujete ještě, jak se kdysi peklo v peci? Nebo jak se mlelo obilí? Připomenout si to můžete příští víkend na 26. ročníku Valašského mikulášského jarmeku v Kloboukách.

Bylo to nejtěžší období v kariéře, přiznal kouč Otrokovic Sedlák

Je trenér a psycholog. A v létě byl Marek Sedlák i architektem, který měl postavit nový tým třetiligové Viktorie Otrokovice. Stačilo to na nesestupové třinácté místo. „Bylo to nejtěžší období v kariéře,“ přiznal Sedlák.

Jedenácté kolo soutěže O nejkrásnější svatební pár Deníku pro rok 2017

FOTOGALERIE / Prsten za 15 tisíc korun od zlatnického mistra Zbyňka Zimčíka z ateliéru Filip v Uherském Hradišti a dva krásné romantické pobyty v hotelech Starý zámek Napajedla a Spa hotel Lanterna. Právě o tyto atraktivní ceny se hraje v dalším ročníku oblíbené soutěže Svatební pár Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT