„Doprava ve Zlíně vesměs končí nebo začíná. Není zde výrazný tranzitní tah,“ komentoval výsledky minulých studií náměstek primátorky Miroslav Šenkýř.

Třetí říjnový týden ovšem začalo nové počítání. Na vjezdech do města byla po celý den registrována všechna nákladní vozidla. „Nyní se bude vyhodnocovat, kolik takových aut městem jen projede, a kolik z nich má ve Zlíně cíl,“ podotkl Šenkýř.

Na sběru dat, která se zpracují do grafů, se podílí také městská policie. Ta poskytne údaje o průjezdu aut kamerovým systémem.

„Používají se data z úsekového měření. Podle potřeby se měřívá například v určité hodiny nebo třeba od pondělí do pátku. Minulé měření trvalo jeden den,“ upřesnil ředitel městské policie Milan Kladníček.

Náměstek primátorky Šenkýř dodal, že právě nákladní automobilová doprava bývá pravidelným tématem, o kterém se hovoří na veřejných setkáních. Mnozí obyvatelé mají obavy ze zvýšení počtu projíždějících vozidel po napojení Zlína na rychlostní silnici R49.

Probírala se i při veřejném projednávání variant územního plánu. „Dokud dálnice nebude protažená až na Slovensko, nic takového nehrozí. Šířkové, ani sklonové paramety silnic východně od Zlína nejsou vhodné pro tranzitní dopravu. Náklaďáky tudy prostě jet nemohou,“ ujistil náměstek.

Konkrétním, mezi dopravci respektovaným příkladem je podle něj podjezd pod železničním mostem v ulici Dlouhé. Má malou světlou výšku, a proto jím nadměrná auta neprojedou.

„Komu se to jedenkrát stane, příště už tudy určitě nepojede,“ dodal Šenkýř.