„Myslíme si, že to je převratné rozhodnutí po anabázi, která trvala několik měsíců. Znamenala přehazování si různých částek a způsobů hrazení jízdného. Rozhodli jsme se jít jiným směrem,“ uvedla primátorka Zlína Irena Ondrová (ODS).

Zástupci obou měst ve vedení společnosti se totiž již dříve na úpravě cen domluvili, jejich verdikt však na rozdíl od Zlína na otrokovické radnici neprošel.
Původně se měla nynější dvacetiminutová jízdenka kvůli zvýšení DPH a provozních nákladů místo za devět korun prodávat za dvanáct a měla být přestupná. Dvanáctikorunová na čtyřicet minut měla podražit na patnáct a platit padesát minut. Pasažéry čekaly i vyšší výdaje za pořízení předplatních kuponů.

Zlínské zastupitelstvo nyní pověřilo vedení DSZO, aby se stávajícím rozpočtem vyšlo tak, aniž by zatížilo cestující.
„Snažíme se vyvinout jednoznačný tlak na orgány společnosti, aby našla vlastní zdroje, které by pokryly navýšení nákladů. Myslíme si, že od toho tam sedí,“ obrátil se náměstek primátorky Martin Janečka (ČSSD) .

Předseda rady jednatelů společnosti a zároveň zlínský radní Zdeněk Blažek (ODS) byl zachováním jízdného na úrovni předešlých let překvapený. „Je to pro mě nečekaná změna. Musíme se s tím nějak vyrovnat,“ sdělil Blažek.