Jisté tudíž není prakticky nic. Radní vybírali z pěti variant, zelenou nakonec dostala trasa začínající ve Vážanech a vedoucí kolem tamního domova důchodců, směrem k železničnímu přejezdu u Kotojed, dále pak kolem lokality Na Hrázi přes řeku Moravu až k ulici Jožky Silného.

„Neznamená to ale, že se silnice začne hned budovat. Je to jen plán do budoucna,“ upozornil starosta Kroměříže Miloš Malý. V praxi to znamená, že zmíněná trasa bude s velkou pravděpodobností zahrnuta do připravované změny územního plánu.

Pokud pak bude chtít v místě plánovaného obchvatu někdo začít stavět, radní mu řeknou ne.

„Teď není další obchvat potřeba, ale může se stát, že jednou bude. A proto musí být případná trasa zajištěna. Kdybychom do ní nyní pustili investora, plány by padly,“ vysvětlil Malý.

Momentálně se tedy opravdu nejedná o tom, kdy a zda vůbec obchvat vznikne, natožpak kdo jej postaví a zaplatí.

„My musíme mít jen vytvořenou možnost vzniku silnice, jak to požadují Zásady územního rozvoje Zlínského kraje,“ potvrdil mluvčí kroměřížské radnice Pavel Zrna.

I pouhá představa této varianty ale pobouřila místní zástupce Strany zelených. Při schvalování změn územního plánu se postaví proti.

„Trasa naruší tamní klidovou zónu. V části vede i naučná stezka. Maminkám s dětmi, kteří chodí na procházku třeba poblíž Bagráku se určitě nebude líbit, že je budou míjet těžká nákladní auta,“ myslí si Zdeňka Dokoupilová ze Strany zelených.

Jinou variantu však navrhnout nedokáže. „Nejsme dopraváci. Záleží na tom, co musí nová silnice splňovat, pro koho má být určena,“ uzavřela Dokoupilová.