Zatímco se mnohde daří budovat nové chodníky, cyklostezky nebo celé komunikace, do opravy několika metrů zdevastované silnice ve Zlíně se nikomu nechce.
„Zastávka Šrámkova je skutečně v katastrofálním stavu, silnice je spíš tankodromem a nedá se po ní ani chodit ani jezdit. Nevyhovující stav trvá už několik měsíců a stále s tím nikdo nic nedělá," stěžuje si další místní obyvatel Zdenek Karásek. „Hlavně bych si přál, aby to rychle opravili, je to hrůza," dodal.
Na špatný stav silnice u zastávky upozornilo také vedení Dopravní společnosti Zlín Otrokovice. „Nevyhovující technický stav zastávkového zálivu u zastávky Šrámkova se zatím neřeší, protože zřejmě není jasné, kdo by měl opravu zajistit," sdělil Deníku ředitel Josef Kocháň.
„Snažil jsem se iniciovat opravu, ale kupodivu je situace velmi nepřehledná," dodal a zmínil, že vedení dopravního podniku už v této věci podniká i právní kroky.
Zastávkový pruh linkové osobní dopravy by přitom měl být řešen jako součást silnice I/49, jejímž vlastníkem je stát, a majetkovou správu by měla vykonávat společnost Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR.
„Opravu této zastávky nemáme v plánu, protože majitelem zastávky i zálivu je společnost Jednota, která ji vybudovala při stavbě supermarketu Terno a do dnešního dne nám ji nepředala," sdělil Deníku ředitel zlínské správy ŘSD Karel Chudárek.
Vedení města Zlína se snaží najít řešení. „Nyní probíhají společná jednání se současným vlastníkem, společností Jednota spotřební družstvo ve Zlíně, o podmínkách majetkoprávního převodu tohoto objektu včetně zastávkového zálivu," sdělil radní Josef Novák.
To potvrdilo i vedení Jednoty. „Jednota ale rozhodně není majitelem zastávky MHD," řekl Deníku technický náměstek Jaromír Kocián.
Zastávku MHD a komunikaci pro pěší převzalo podle něj na základě předávacího protokolu ze dne 29. ledna a na základě darovací smlouvy ze dne 16. února město Zlín. Komunikační napojení komerčního areálu rozšíření komunikace I/49 přidatné jízdní pruhy, zastávkový záliv v katastrální oblasti Louky nad Dřevnicí převzala Správa a údržba silnic Zlín, a to na základě protokolu o předání dne 25. listopadu 1999 se zárukou 60 měsíců.
Co to znamená pro cestující? Než dospějí jednání do zdárného konce, musejí se smířit s rozbitou cestou, skákajícími trolejbusy a možná i zvrtnutými kotníky.
POZNÁMKA MARCELY KANIOVÉ
Když logika postrádá logiku
Některé věci považuje moderní tvor za automatické. Se samozřejmostí užíváme mobily, elektřinu, auta… 'A dožadujeme se kvalitních silnic, po kterých bychom mohli rychle jezdit tam a zase zpátky. Příliš nás nezajímá, kde se na komunikace berou peníze, ale velmi nám vadí, když se někde objeví trhliny a pak kvůli opravám dokonce i uzavírky. Přáli bychom si, aby všechny silnice byly dokonalé a nevyžadovaly žádné rekonstrukce. Bohužel i v dnešní době se setkáváme s tankodromy, které nechce nikdo opravit u zastávky Šrámkova dokonce silničáři říkají, že jim silnice první třídy nepatří! Jak logické!
MARCELA KANIOVÁ