Řada Zlíňanů se ale ptá, proč má ve středu města vzniknout další obchodní středisko. „Vždyť to mám kousek na Čepkov a blízko je i Prior,“ divila se dvaapadesátiletá Milana Horáková, která bydlí nedaleko zamýšlené stavby.

Spojování a srovnávání s jinými centry ve Zlíně se ovšem ECM brání. „Nechceme tu stavět další Čepkov nebo Tesco a nahnat do něj tisíce lidí. Tam se zákazníci jen nahrnou, nakoupí a odjedou,“ zdůraznil viceprezident Šimek.

V objektu by se měly objevit především restaurace, kavárny na střešních terasách a zábavní podniky. „Ještě nevíme, jestli tam bude třeba horolezecká stěna nebo bowling. To už záleží na dohodě s možnými provozovateli. Zprávy o budování multikina jsou ale pouze fámy,“ doplnil vedoucí projektu Radim Fuka. Podle něj by se Kaskáda dala přirovnat například k brněnské Galerii Vaňkovka.

Oživení středu města by mnoho obyvatel Zlína uvítalo. „Je to tady zvlášť večer, a to i o víkendech, úplně mrtvé,“ postěžoval si osmadvacetiletý Jan Skoupil.
V krajském městě ovšem nyní vyrůstá jiné centrum, Zlaté jablko na náměstí Míru. „To pro nás víceméně není konkurence. Proti Kaskádě je asi třetinové, myslím, že by se mohla tato dvě střediska spíš dobře doplňovat,“ řekl Fuka z ECM.

Investor Zlatého jablka, společnost REIN Holding, byl zatím s hodnocením opatrný. „Možná chce ECM zasáhnout zcela jinou cílovou skupinu, to se dá nyní těžko odhadnout. Konkurence to ale svým způsobem je,“ zdůraznil předseda představenstva REIN Holdingu Šimon Zemek.

V souvislosti s oznámením plánů na Březnické se objevily obavy z nadměrného zatížení dopravy v okolí. „Bude to mít fatální důsledky. Počet projíždějících automobilů se značně zvýší, a s ním i hladiny smogu a hluku,“ tvrdí Miroslav Mach ze zlínské organizace Strany zelených. S tím ale nesouhlasí firma ECM ani zlínská radnice. „Podle studií, které byly vypracovány, budou dopady minimální,“ sdělil náměstek primátorky pro dopravu Miroslav Šenkýř (ODS).

„Naopak parkoviště s až šesti sty místy, jenž je součástí objektu, hodně pomůže při sportovních utkáních a dalších akcích na zimním stadionu a v hale Novesta,“ míní Šenkýř. Podle společnosti ECM má být parkování v Kaskádě zcela zdarma. Většina pater vícepodlažních budov v areálu s plochou asi 32 tisíc metrů čtverečních bude podle plánů skryta v podzemí, pouze dvě patra budou nadzemní. „Požádali jsme o vydání územního rozhodnutí. Stavba začne možná už v první polovině příštího roku,“ řekl vedoucí projektu Fuka.