Jednorázové obaly se vracejí do speciálního zeleného automatu, který je umístěn v prostoru před vstupem do prodejny. Postup je u těchto nových lahvomatů obdobný jako při vrácení skleněných lahví.

Jakmile zákazník vrátí do otvoru obaly, kupříkladu PET lahve, obdrží za ně slevové kupony na různý sortiment, jež může následně uplatnit při svém nákupu.

Jen nezmačkané a nepoškozené

Odevzdat je možné nepoškozené a nestlačené plastové lahve o objemu 200 mililitrů až tři litry s čitelnou etiketou a čárovým kódem. Automat naopak nepřijímá plastové obaly od mléka, oleje ani octa.

Lidé o novince zatím nevědí.

„Vůbec nevím, že tady takový automat je. Zní to zajímavě, určitě ho vyzkouším,“ řekla v pátek Deníku jedna z návštěvnic prodejny.

„V mnoha zemích už to takhle běžně funguje, takže je skvělé, že to dorazilo i k nám. Jakmile budu mít nějaké „petky“, tak je sem přijdu vrátit,“ komentoval novinku další ze zákazníků.

Lidé novinku přivítali

Pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek, za kterým stojí řetězce Kaufland a Lidl, zaznamenal v minulých měsících úspěch.

„Nejdříve jsme zahájili zkušební provoz v prodejnách Kaufland v Michli, Šternberku a Olomouci. Jelikož se projekt úspěšně etabloval, což nás velmi těší, pokračujeme v rozšiřování těchto lahvomatů v našich prodejnách,“ uvedla mluvčí řetězce Renata Maierl.

Za více než osm měsíců provozu lahvomatů se už podařilo v prodejnách Kauflandu vybrat přes 270 tisíc kusů těchto obalů.

„V rámci pilotního projektu zálohování PET lahví a plechovek si ve vracení obalů drží své prvenství pražská prodejna v Praze v Michli. Lidé vracejí při jedné návštěvě v průměru 13 kusů. Věříme, že nový lahvomat ve Zlíně zákazníci ocení,“ doplnila mluvčí.