Druhá polovina mostu se bude opravovat od března.

„Stavba pokračuje dobře, jsou splněny všechny dílčí termíny, doufám, že termín dokončení 30. listopadu dodržíme," věří šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Bronislav Malý.

Podle něj mimo jiné zbývá dokončit betonáž chodníkové římsy, osazení nových sloupů veřejného osvětlení, mostního zábradlí a mostních závěrů.

Všichni si zároveň přejí, aby počasí bylo i dál shovívavé a ve dnech 25.27. listopadu tak mohli položit dvě finální vrstvy živičného povrchu. Pro tento úkol totiž potřebují, aby teplota neklesla pod 5 ºC.

„No a pak už bude položen finální povrch a můžeme nadjezd zprovoznit," vysvětluje Bronislav Malý.

A co když přece jen napadne sníh?

„Tak se bude muset odklidit a pokračovat dál. Snad počasí ještě vydrží," doufá ředitel ŘSZK.

V pátek společně s dalšími zástupci firem a společností, které se na opravě nadjezdu podílí, se přímo na místě sešli. A to již potřinácté od zahájení prací. A protože vše jde zatím podle plánu, všichni byli optimisticky naladěni. Dokonce i stavební dělníci.

„Usmívej se, budeš v novinách," reagují na objektiv fotoaparátu a pouští se zase do práce. Jejich pohyb na mostě stále přísně kontrolují koordinátoři bezpečnosti práce.

Pověstné štístko stojí na jejich straně: dokonce i dopravní komplikace způsobené uzavřením poloviny nadjezdu se nekonají. „Jsme mile překvapeni, že k nim nedocházelo. Řidiči zřejmě volili jiné objízdné trasy. Podle mne také pomohl zákaz odbočení do ulice Vodní," míní Bronislav Malý.

Podle něj oprava nadjezdu zajistí na dalších třicet let bezproblémový provoz na této vytížené dopravní spojnici centra města se sídlištěm Jižní Svahy. Celkem si rekonstrukce vyžádá 53 milionů korun.

Každá polovina nadjezdu spolkne podle Bronislava Malého kolem dvaceti milionů korun, k tomu ještě čeká stavebníky rekonstrukce 250 metrů komunikace ve směru na Jižní Svahy k Baťově vile.

Oprava nadjezdu na Jižní Svahy ve Zlíně.Zdroj: DENÍK/Jan Karásek

„Tady je v rozpočtu nachystáno kolem 14 milionů korun. Z 85 procent stavbu uhradí evropské dotace, zbytek zaplatí kraj," vypočítává Bronislav Malý.

Mezitím dělníci pracují na uzávěře mostu, na který navazuje komunikace. Jak prozradili a překvapili, nejvíc se těší na Vánoce.

Denně se jich na stavbě vystřídá dvacet. Polovinu nadjezdu, kde není zábradlí, chrání síť. Kvůli betonáži bočních stran mají stavebníci postaveny lávky. A právě lávky si při jejich montáži vyžádaly zvláštní úkol. Výluku vlaků a trolejbusů.

„Proto jsme z tohoto důvodu pracovali v noci," vysvětluje stavbyvedoucí ze společnosti KKS Petr Malina. Jak dodává, demontáž těchto závěsných lávek nad železniční tratí si vyžádá ještě jednu výluku, a to 3. prosince.

Ale to, jak všichni věří, bude provoz v obou půlkách nadjezdu již obnoven. Stavaři si tak budou moct podat ruce a odpočinout si. Ne však na dlouho.

„Druhou etapu opravy nadjezdu na Jižní Svahy začneme v nejlepším případě na přelomu března a dubna příštího roku. Měli bychom tuto etapu dokončit na konci prázdnin," věří Bronislav Malý. Zatím prý neví, jestli je tam čeká nějaké překvapení nebo komplikace.

Ale rozhodně se toho neobávají. Vždyť v příštím roce ŘSZK kromě zlínského nadjezdu čeká rekonstrukce dalšího, tentokrát ve Vsetíně.

Možná nevíte…

  • V polovině nadjezdu, která projde rekonstrukcí na jaře, je veden optický kabel mezi budovami UTB
  • Nadjezdem denně projede 17 tisíc vozidel
  • Stav mostu před rekonstrukcí byl dopravně-stavebními odborníky vyhodnocen stupněm 5 jako špatný
  • Celková délka stavební úpravy silnice včetně mostu je 454 metrů, z toho délka mostu je 196,6 metru
  • Stavební dělníci položí 200 m² všech vrstev