Rychlostní komunikace jako chodník

Kromě dopravní situace trápí zaměstnance školy i rodiče dětí absence chodníku k zastávce vlaku, jímž denně tamní žáci jezdí. Musejí tak chodit několik set metrů právě po neosvětlené silnici. Krajský úřad jako zřizovatel školy slibuje, že se bude snažit problém co nejdříve vyřešit.

„Situace je špatná, léta nám komplikuje život. Chodník žádný a děti chodí na stanoviště vlaku po silnici, kde řidiči jezdí velmi rychle. Školáci i zaměstnanci si musejí s sebou brát navíc blikačky, protože trasa je neosvícená,“ potvrdila zástupkyně ředitele Hana Jurčíková.

Před několika lety prý už v tomto místě došlo i ke srážce automobilu s dítětem. Nedávno také nabral jedno z dětí řidič automobilu zrcátkem a ujel.

„Naštěstí se nestalo nic vážného. Každoročně ale děti poučujeme o dopravní situaci, aby si dávaly pozor. Od řidičů totiž víme, že mají také problém školáky ve tmě spatřit,“ objasnila Jurčíková.

V areálu učiliště je také internát. Kromě dětí, které jezdí denně do školy vlakem, jsou nuceni chodit po rychlostní komunikaci také ubytovaní studenti, kteří chtějí jít na vycházku. Problémy s příjezdem ke škole mají potom zásobovači i popeláři.

Denně tudy jezdím a o problému vím

Ředitel učiliště Miroslav Frdlík se o nápravu neutěšené situace pokouší už několik let a snažilo se o ni prý i minulé vedení školy. Naposledy měl schůzku se zástupci policie, zlínské radnice a Ředitelství silnic v únoru loňského roku.

„Bylo mi řečeno, že dopravní situace by se musela řešit vytvořením samostatného odbočovacího pruhu na podkladě zpracované projektové dokumentace stavebních úprav. Podle policie však mohou řidiči dojet až na kruhový objezd do Slušovic a odtud se vrátit zpět. To je ale trasa o sedm kilometrů delší,“ přiblížil Frdlík.

Co se týče zbudování chodníku při krajnici silnice, zástupci jednání s ředitelem tehdy prý souhlasili.

„Doporučili mi, abych osobně vstoupil do jednání se Zlínským krajem jako zřizovatelem školy s žádostí o objednání dokumentace a zajištěním financování,“ informoval Frdlík.

Od té doby už několikrát o problému s náměstkem hejtmana pro školství Josefem Slovákem komunikoval. Věří, že kraj bude řešit tuhle nebezpečnou situaci co nejdříve.

Náměstek Slovák je si prý problému v lokalitě dobře vědom, jelikož tudy denně projíždí.

„Vím o tom a musíme s tím něco udělat. Mrzí mě, že se to nepodařilo už dávno,“ míní Slovák.

„Tento problém je pro mě i mého případného nástupce prioritou. Kraj by byl ochoten potřebné peníze na úpravy vyčlenit,“ řekl Slovák. Jako primární řešení se mu jeví změna dopravního značení, zřízení přechodu pro chodce a snížení rychlosti pro automobily.

Ředitel učiliště Frdlík včera potvrdil, že výsledkem dalších jednání s náměstkem Slovákem byl předběžný příslib zajištění peněz na potřebné úpravy.

Policie a Ředitelství silnic a dálnic: Čekáme na podnět

Ředitelství silnic Zlínského kraje, jenž čtyřproudovou silnice spravuje, čeká údajně na případný podnět.

„Pokud zpracují návrh projektové dokumentace a předloží nám jej, nebráníme se případným úpravám. Zatím však žádný podnět nemáme na stole,“ sdělil Miroslav Puchmeltr z majetkové správy, který byl v loňském roce jednání přítomen.

V podobné situaci je i Policie České republiky.

„Vyjadřujeme se k případnému návrhu z hlediska bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, který. Návrh, pokud vím, podán nebyl,“ objasnil komisař Zdeněk Kratochvíla z dopravního inspektorátu.

Problém se nachází na území města Zlína, vedoucí dopravního odboru magistrátu Pavel Dohnal o této situaci ale neví.

„Kdyby přišlo doporučení na změnu dopravního značení, posoudíme jej a požádáme o stanovisko i policii,“ sdělil. O situaci nebyl informován ani náměstek primátorky zodpovědný za oblast dopravy Miroslav Šenkýř.