Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krajskou železnici brázdí vlaky za 384 mil.

Zlínský kraj - Je půl desáté ráno a na prvním nástupišti otrokovického nádraží ČD stojí desítky lidí. Někteří hledí do časopisu, jiní v rukou třímají mobilní telefon, další zase jen nepřítomně hledí na koleje.

3.10.2012
SDÍLEJ:

Nová motorová jednotka LINK II 844 na trati s Otrokovic do ZlínaFoto: DENÍK/Karásek Jan

Všední ráno ovšem během několika sekund protne blížící se leskle modrá vlaková souprava. A všechny pohledy přítomných jsou upřeny jen na ní. Při své předváděcí jízdě do Otrokovic přijela moderní motorová jednotka RegioShark, která bude zanedlouho v šesti kopiích brázdit tratě po celém kraji.

„Podstatně zkvalitní cestování mezi několika důležitými městy v kraji. První bude ve zkušebním provozu i s cestujícími už v průběhu října, druhá bude do konce letošního roku, a třetí a čtvrtá na jaře příštího roku. Poslední dva vlaky pak v druhé polovině příštího roku," přiblížil mi ve vlaku ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD ve Zlíně Ludvík Urban.

Cestující se díky novým vlakům mohou těšit na příjemnější cestování mezi Kojetínem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm, a také na trasách mezi Zlínem a Kroměříží a Zlínem a Uherským Hradištěm.

„Regionální vozidla se pořizují pro Zlínský kraj za podpory Regionálního operačního programu Střední Morava (ROP). Cena jednoho vlaku je 64 milionů korun, podíl dotace je 40 procent. Stejným poměrem je rozdělena také celková částka 384 milionů korun za všech šest vozů," vypočítala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Běžní cestující se při předváděcí jízdě do vlaku zatím nedostali, pochvaloval si jej ovšem strojvedoucí předváděcí jízdy.

„Nevím, co k tomu říct. Je to prostě nádhera. Jedná se rozhodně o jeden z nejmodernějších vlaků, co u nás jezdí. Je radost to řídit. Největším plusem, který se dotkne přímo cestujících, je jednoznačně klimatizace," popsal Jiří Dvořáček, který má jako jeden z prvních povolení k řízení RegioSharku a postupně bude zaučovat své další kolegy. 

RegioShark

Max. rychlost: 120 km/h Délka: 44 metrů Výkon: 800 kW Počet sedadel: 120 k sezení (z toho patnáct sklopných a devět v první třídě) Sedadla: moderní, ergonomická, s textilním potahem Celková kapacita: 240 osob WC: uzavřené, v bezbariérové úpravě, využitelné i ve stanici Další přednosti: Vlak disponuje také prostorem pro jízdní kola, kočárky a objemná zavazadla. Ve vlaku je také klimatizace a možnost bezbariérového nástupu do prostoru se sníženou podlahou.

Autor: Marek Houser

3.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Výstava Svět kostiček v muzeu jihovýchodní Moravy ve Zlíně.
19

Krotitelé duchů, Mimoni, Star Wars či série Lego Frozen, i to je svět kostiček

Slovenský reprezentant Ján Greguš v minulosti působil v Baníku Ostrava nebo Jablonci, odkud zamířil právě do Kodaně.
5

Spoluhráči z Kodaně po losu nevěděli, kde Zlín leží, tvrdí Greguš

Stavbě přehrady předchází výkup pozemků. Cena až 6 tisíc za metr čtvereční

O tom, že se bude ve Vlachovicích budovat přehrada, věděli už naši praprarodiče. Dočká se jí v dospělosti generace našich dětí. „Klidně s tímto projektem zestárneme. Dílo takového rozsahu a výjimečné důležitosti za to stojí,“ říká starosta Vysokého Pole Josef Zicha.

Nabourala se třemi promile a ujela

Jednapadesátiletá řidička nabourala na Jižních Svazích ve Zlíně do jiného auta a ujela. V krvi měla skoro tři promile. Vozidla si všiml svědek, který zavolal na tísňovou linku policie.

Na svou matku šel nožem

Ve vazbě skončil 49letý muž ze Zlína, který měl vydírat svou 70letou matku, s níž žije ve společné domácnosti. Hrozí mu až osm let vězení.

AKTUALIZOVÁNO

Hubertova jízda? Jde to i bez lišky. Podívejte se

Patrona jezdců a lovců si připomněli o víkendu v Držkové na Zlínsku. Hubertova jízda ukončila v obci jezdeckou sezonu. „Na prvním ročníku jsme měli jenom pět koní,“ vzpomněl organizátor akce Jaroslav Šarman. Letos vyjelo z Patriot campu Držková jezdců jednou tolik. Konal se už čtvrtý ročník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení