Ta bude sloužit na centrální stanici hasičů ve Zlíně a bude ihned po předání, seznámení se strojem a cvičnými jízdami zařazena  do výjezdu.

Náklady na její pořízení, včetně vybavení, vyšly podle ředitele zlínských strážníků Milana Kladníčka do 500 tisíc korun.

„Je třeba velmi poděkovat městu Zlín a městské policii Zlín. Bez jejich podpory by nešlo takto specifický a výkonný stroj pořídit,“ směřoval za krajské hasiče jejich ředitel Vít Rušar.

Čtyřkolka pro hasiče – technická specifikace

Vozidlo POLARIS Sportsman XP Touring 1000 EPS

Motor: dvouválec vodou chlazený, obsah 952 cm3, s motorovou brzdou EBS, se systémem bezpečnostního sjíždění svahu.
Převodovka: automatická s variátorem, s připínáním předního náhonu za jízdy, se systémem detekce terénu a automatickým připínáním předního náhonu dle terénu.
Hmotnost suchá: 403 kg
Nádrž: 20 l
Světlá výška: 28,5 cm
Tažná síla: 680 kg
Rozměry: 220 délka, 121 šířka, 149 výška (cm)
Brzdy: hydraulické kotoučové
Řízení: posilovač řízení s variabilní asistencí dle rychlosti jízdy
Kola a pneumatiky: 14 palcová kola pro maximální světlou výšku se zvýšenou průchodností terénem. Pneumatiky se zvýšenou odolností.
Barevné provedení: červené polepy s reflexními pásy, nápisy HASIČI a znaky HZS ČR.

Vozidlo je dále dovybaveno:
Přední ohrádkou pro převoz zásahových prostředků.
Zadním odnímatelným a uzavíratelným neprodyšným boxem.
Čelním štítem s průhledným polykarbonátem.
Navijákem Polaris 2500LB s ocelovým lanem a hákem.
Předním ochranným rámem Polaris.
Vyhříváním řídítek s ochranami rukojetí.
Tažným zařízením pro možnost připojení přívěsného vozíku.
Dvěma předními, dvěma zadními, dvěma bočními výstražnými zábleskovými světly modré barvy se zábleskovými módy a výstražným akustickým zařízením.
Dvěma pracovními světly.