Situace se ale brzy začne měnit. Na stole na zlínské radnici je nyní projekt řešení křížení ulic Mostní a Březnická.

Lidé v krajském městě se tak zde konečně mohou dočkat nové zastávky, semaforů i přechodů pro chodce. Návrh také počítá s novými řadicími pruhy, ostrůvky pro pěší, dokonce i s cyklostezkou.

„Projekt řeší vedení cyklostezky od křižovatky tř. T. Bati Březnická směrem ke sportovní hale po pravé straně ulice Březnická. Dále vedení od křižovatky Mostní Březnická po křižovatku Mostní Čiperova,“ naznačil za zlínskou radnici mluvčí Zdeněk Dvořák.

Podle něj jsou investory akce město Zlín a Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), spolupracuje i Centroprojekt. Rekonstrukce těchto komunikací a přilehlých ploch vyjde na 80 milionů korun. Podle investorů by se s ní mělo začít v příštím roce a celá stavba potrvá dva roky.

„Půjde především o rozšíření vozovky ulice Březnická,“ vyzdvihl novinku Zdeněk Dvořák. O co půjde? „Jde o přidání stoupacího pruhu,“ vysvětlil.

Podle Zdeňka Dvořáka projekt počítá i s napřímením vozovky ulice Mostní na místní komunikaci pod hotelem Moskva. O jejím stavu mají motoristé v současnosti zcela reálnou představu a hlavně nemilé zkušenosti s ní.

S novým povrchem v ulici Mostní u UTB se cestující dočkají kromě přechodů pro chodce i zcela nové zastávky MHD, a to v obou směrech.

„Bude to pro řadu cestujících, kteří mají počátek nebo cíl své cesty v dané oblasti, znamenat zkrácení docházkové vzdálenosti, a tedy výhodnější podmínky pro využívání MHD. Dopravní společnosti Zlín Otrokovice (DSZO) to pak může přivést do trolejbusů a autobusů i některé nové cestující,“ vítá nové změny slovy mluvčího Vojtěcha Cekoty i DSZO.

Křižovatka ulic Mostní a Březnická je dále v projektové dokumentaci navržena jako řízená semafory se signalizovanými přechody pro chodce na všech jejich větvích. To znamená už žádné čekání na výjezd z Mostní na Březnickou ani nebezpečné přecházení jediného přechodu, který zde je.

„V souvislosti s instalací semaforů bude v nezbytně nutné míře upraven také nájezd k hotelu Moskva,“ připomněl mluvčí zlínské radnice.

NOVÉ PARKOVACÍ STÁNÍ I PRO VOZY MHD

Motoristé se dočkají i nových parkovacích míst pod halou EURONICS a nejen to, novou odstavnou plochu získají i vozidla MHD. Projekt dále počítá s veškerými vyvolanými přeložkami inženýrských sítí, veřejného osvětlení a jeho doplnění, včetně speciálního nasvětlení přechodů pro chodce a přeložkami a doplněním sloupů trakčního vedení trolejbusů a také s odvodněním komunikací a zpevněných ploch.

I když změna přinese zpřehlednění křižovatky, zrychlení její průjezdnosti, vyšší komfort pro cestující a bezpečnost pro chodce, přesto se Zlíňané budou muset po dobu výstavby této akce obrnit trpělivostí. Čekají na ně buď objízdné trasy, nebo budou muset zvolit náročnější variantu projet stavbou.

„Situace se bude řešit náhradními trasami a částečně za provozu. Náhradní trasy povedou směrem na Kudlov a Uherské Hradiště,“ prozradil „jak“ Zdeněk Dvořák.

„Já to klidně vydržím, hlavně už aby to bylo, čekal jsem, že k tomu dojde už dřív,“ uvítal nový projekt motorista Pavel Lukáš. Právě nyní se ale již schvaluje územní rozhodnutí.

„V daném území došlo k majetkoprávním změnám, vyřizuje se aktualizace územního rozhodnutí, rádi bychom začali příští rok. Komplikací jsou složité právní vztahy v dané lokalitě,“ uvedl Zdeněk Dvořák.