„Kvůli havárii auta je nyní vyřazena z provozu světelná signalizace ve Zlíně-Loukách na výjezdu od supermarketu Terno,“ uvedl mluvčí města Zdeněk Dvořák.

K nehodě došlo už 18. prosince. Auto narazilo do semaforu na křižovatce silnice tř. T. Bati a Dlouhé díly, k opravě má však dojít až v polovině ledna.

„Bohužel je rozbitý řadič světelné signalizace, který je tady složitější, protože je spojený i se sousedním železničním přejezdem. Snažíme se urychlit jeho výrobu. Skladem ho firmy nemívají, neboť stojí několik set tisíc korun,“ vysvětlil už dříve pro média Michal Zlámal, vedoucí oddělení zlínského odboru koncepce a realizace dopravních staveb.

Odbočování vlevo bez semaforů by bylo s ohledem na hustotu provozu na hlavní cestě nebezpečné.

Policejní mluvčí Petr Jaroš se domnívá, že by odbočení v hustém provozu bylo téměř nemožné.

„S ohledem na bezpečnostní situaci i jiné okolnosti není v technických ani personálních možnostech policie zajistit ruční řízení křižovatky,“ uvedl Zdeněk Kratochvíla z Krajského ředitelství policie Zlínského kraje.

Vedoucí supermarketu Terno Zlín Jarmila Rajznauerová komentovala před svátky situaci na Facebooku: „Velice nás trápí dopravní zácpy způsobené nefunkčním signalizačním zařízením a také změnou dopravy v křižovatce hlavní silnice Zlín Otrokovice a příjezdové komunikace k našemu supermarketu.“

Dodala, že o urychlenou nápravu žádalo vedení obchodu jak policii, tak město.

Dopravní situace se mezi svátky uklidnila, v odbočovacím pruhu směrem od Terna nestála včera téměř žádná auta.

Jaká ale bude situace, až začne běžný dopravní provoz?

„Chce to trošku slušnosti, lidskosti. Když auta jedoucí směrem od Zlína trošku přibrzdí, nebude problém na hlavní tah najet,“ domnívá se pan Ivan Šidlík ze Sazovic.

Pokud se chce řidič dostat směrem do Zlína, nezbývá mu než se otočit ze směru na Otrokovice.

„Nutnost odbočení vpravo je drobná komplikace, ale zhruba tři sta metrů dál je křižovatka, kde se dá odbočit a dobře se otočit,“ vysvětluje František Tlach ze Zlína.

OPATRNOST ZEJMÉNA U KOLEJÍ

Nehoda z provozu vyřadila i vlakové signalizační zařízení. Řidiči tak musí zohlednit tento fakt a přistupovat k přejetí vlakových kolejí s velkou opatrností.

„V případě nefunkčního signalizačního zařízení je přejezd zabezpečen výstražným křížem nad kolejemi. Ten kříž znamená Pozor, přejezd! a je potřeba se k němu blížit maximálně 30kilometrovou rychlostí, aby řidič mohl kdykoliv zastavit, kdyby nemohl přejezd překonat,“ nabádá řidiče ke zvýšené opatrnosti tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

RENÁTA VEČERKOVÁ