Několik ze zmíněných bouraček prý skončilo dokonce smrtí. Nebezpečný je pro řidiče hlavně prudký svah od Petrůvky.

„Někteří řidiči tudy jezdí nepřiměřeně rychle. Myslí si, že to dole ubrzdí, ale nezvládnou řízení a vyletí ze silnice, nebo je na rušné silnici smete protijedoucí auto," popsal obvyklé příčiny havárií Petr Houša, řidič, který tudy pravidelně jezdí do nedalekého Slavičína.

Častým nehodám zabránilo až rozšíření křižovatky a instalace zrcadla.

„V minulém roce se zde stala pouze jedna dopravní nehoda, která se obešla bez vážných zdravotních následků," uvedl Aleš Mergental, mluvčí krajské policie.

Přes výrazné snížení počtu havárií je občas situace na křižovatce komplikovaná.

„Pokud je vlhko a mlha, zrcadlo se zamlží a do křižovatky není vidět," postěžoval si Petr Houša. Také starosta Luhačovic se domnívá, že kruhový objezd v budoucnu přispěje ke zvýšení bezpečnosti.

„Řidiči budou muset přibrzdit," objasnil František Hubáček. Jedním z plánovaných výjezdů z kruhového objezdu bude také nový přístup do autokempu, který je nad Luhačovickou přehradou.

Kruhový objezd tak bude mít celkem čtyři výjezdy. Nynější přístupová cesta k autokempu vzdálená od křižovatky několik desítek metrů se přehradí.

„Odbočka k autokempu byla příliš blízko ke křižovatce a výjezd na hlavní silnici nebyl bezpečný," upřesnil Miroslav Papoušek, místostarosta Pozlovic.

Oprava hlavní silnice z Luhačovic směrem na Dolní Lhotu a Zádveřice probíhá již nyní. Jedná se zhruba o dvoukilometrový úsek, který začíná před křižovatkou v lokalitě Lipská a končí v blízkosti Luhačovic v lokalitě nad přehradou.

„Během rekonstrukce sjednotíme šířku vozovky a opravíme trhliny," informoval Vojtěch Cekota, mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje.

Nyní na odfrézovaný povrch byla položena první vrstva živice o síle 55 milimetrů. Po ní se bude jezdit celou zimu. Finální oboustranná vrstva se na silnici položí až na jaře příštího roku.

„Nyní zahajujeme přípravné práce na stavbu kruhového objezdu. Odlesňujeme a v brzké době začneme navážet násep," dodal Vojtěch Cekota.

Křižovatka by měla být průjezdná nejpozději do června příštího roku. Oficiální datum ukončení všech stavebních prací bylo prozatím stanoveno na 30. srpna 2014.

Celkové náklady na rekonstrukci silnice i stavbu kruhového objezdu byly vyčísleny na necelých osmnáct miliónů korun. Až 70 % půjde z dotací Evropské unie rozdělovaných v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava.

Tím však rekonstrukce cesty neskončí. V roce 2015 má být zahájena oprava dalšího úseku komunikace Zádveřice Horní Lhota.

„Stav silnice je nevyhovující, vozovka vykazuje četné trhliny, zátrhy krajů a ve dvou úsecích dochází k její deformaci," uvedl Vojtěch Cekota.

Celkem má být opraven zhruba pětikilometrový úsek.

„Při rekonstrukci bude provedena obnova obrusných vrstev vozovky včetně vyspravení trhlin a odvodnění. Sesuvná místa zabezpečí výstavba dvou opěrných pilotových zdí. Současně obnovíme a doplníme i dopravní značení," prozradil Vojtěch Cekota.