"Je to Tatra 12, s dvouválcovým, vzduchem chlazeným, motorem,“ uvedl její majitel Miroslav Hlaváč.

Jde prý o klasickou tatrováckou Ledvinkovu koncepci. Obsah motoru je 1056 ccm, výkon pak 12 koní.

„Přijeli jsme sem po vlastní ose z Vracova. Je to 56 kilometrů," doplnil Hlaváč.

Krásný veterán zdobila také jeho půvabná manželka.

„Pádit jsme ale nemohli,“ přidal. Uvedená maximální rychlost vozu je prý 90 kilometrů v hodině, ale jet se dá jen sedmdesátkou.

Tragédie v rodině změnila osud vozu

Miroslav Hlaváč je třetím majitelem vozu a vlastní k němu i certifikát z Tatrovky. "Auto si nechal vyrobit na zakázku pan Mála z Probulova v roce 1931,“ přiblížil.

Šlo o důstojníka rakouskouherské armády ve výslužbě. Po jeho smrti měl auto dědit syn.

„Ale on se oběsil na vysokých kachlových kamnech," prozradil Hlaváč. Auto tak získal jiný majitel a od něj po letech Miroslav Hlaváč.

Protože se v sobotní odpoledne nad Luhačovicemi začala obloha zatahovat, nasadil svému historickému kabrioletu plátěnou střechu. "Snad pršet nebude,“ doufal.

Když totiž prý přijde déšť, tak i přes zataženou střechu prší všude. I na kolena.

„Lidem to asi dřív nevadilo,“ smál se.

Doma čeká Fantuzziho Bianchina

Tatrovce se snaží s manželkou přizpůsobit i oblečení. Zvolili proto styl třicátých, čtyřicátých let, tedy dobu, kdy jejich vůz ještě voněl novotou.

Kouzlu starých aut pan Hlaváč podlehl. Prozradil, že na něj doma čeká ještě další veterán.

„Bianchi. Stejný typ auta, jaký měl účetní Fantozzi v italském filmu. Je to městský vůz postavený na základě Fiatu 500," uzavřel Hlaváč.