VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express spojí Hradiště a Prahu

Zlínský kraj – Prodej jízdenek na nový jízdní řád 2013/2014 spustil ve čtvrtek železniční dopravce LEO Express. Vlaky budou denně nově zastavovat v Přerově, dva spoje také každý den spojí Prahu a Staré Město u Uherského Hradiště. V novém jízdním řádu bude LEO Express jako jediný ze tří hlavních dopravců na trase Praha–Ostrava zastavovat v Přerově.

19.10.2013
SDÍLEJ:

LEO express. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ archiv

Přidáním Přerova a zrušením Pardubic se z LEO Express, stává podle vedení firmy jakýsi Moravský Express, který nabere své cestující na Moravě a z Olomouce pojede bez zastavení až do Prahy.

„Zavedením nové trasy do Starého Města u Uherského Hradiště se zastávkou v Otrokovicích chceme zlepšit dopravní obslužnost Zlínského kraje a přinést náš vysoký standard cestování novým zákazníkům," říká ředitel společnosti Leoš Novotný. Jízdné ve třídě Economy na trase Praha-Přerov začíná od 175 korun, Praha– Otrokovice od 223 korun a Praha–Staré Město u Uherského Hradiště od 247 korun pro držitele smileCard. Vlaky LEO Express budou jezdit od 15. prosince 2013 s těmito změnami: všechny vlaky budou nově stavět v Přerově, vlaky již nebudou stavět v Pardubicích.

Spoj LE 1361 s odjezdem v 16.28 z Prahy pojede přes Přerov-Hulín-Otrokovice do Starého Města u Uherského Hradiště s příjezdem v 19.30 hodin. Ze Starého Města u Uherského Hradiště pojede denně do Prahy spoj LE 1350 s odjezdem v 5.50 a příjezdem v 8.56 hodin.

Fakt, že vlak společnosti Leo Express bude nově zastavovat také v Otrokovicích, dominantní České dráhy příliš nevítají. „Železniční trh v ČR je otevřen a liberalizován, každý tak může podnikat dle svého zájmu za splnění zákonných podmínek. Jako negativní naopak vnímáme, že stát dosud nevyřešil řadu zásadních otázek pro působení nových soukromých dopravců, jako je užívání výpravních budov pro jejich zákazníky, přestože výpravní budovy využívají, náklady platí ČD, chybí regulátor, který by rozhodoval sporné situace v provozu a přípravě jízdních řádů," vysvětluje mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

České dráhy nabízejí dvojici přímých vlaků v ranních hodinách ze Zlína do Prahy a z Veselí nad Moravou do Prahy. „V odpoledních, respektive podvečerních hodinách jedou opačným směrem. Jde o expresy, od prosince o spoje InterCity. V novém jízdním řádu se pro oba vlaky počítá s klimatizovanými soupravami, které nabízejí také elektrické zásuvky pro napájení notebooků, mobilů nebo dalších drobných elektronických zařízení cestujících. Ve vlacích je možná přeprava vozíčkářů, jízdních kol, vlaky budou nabízet restaurační vůz s kompletní nabídkou teplých a studených jídel a nápojů. Ve 2. třídě je možnost výběru mezi uzavřeným oddílovým vozem nebo vozy s otevřeným takzvaným velkoprostorovým uspořádáním," informuje Šubová.

Kromě toho jezdí na trase Luhačovice-Praha další rychlíky v intervalu 2 až 4 hodiny a rychlíky linky R13 Brno-Břeclav-Otrokovice-Přerov-Olomouc. „Tyto vlaky jezdí v základním intervalu zhruba co dvě hodiny, zajišťují návaznost na další spoje v Přerově nebo Olomouci a na této lince připravujeme modernizaci souprav, jako třeba vybrané vozy s klimatizací, elektrické zásuvky, ve vlacích je samozřejmostí přeprava vozíčkářů, jízdních kol či psů," vysvětluje Šubová.

Podle ní je však výhodou cestování vlaky Českých drah, že nejsou povinně místenkové, pro cestu se lze tedy rozhodnout, respektive operativně měnit plán cesty i těsně před odjezdem vlaku. „Také lze přepravovat jízdní kola a psy, v nabídce je kompletní gastronomický servis, vlak obsluhuje mnohem více míst, cestující se tak nedostane jen do Olomouce a Prahy, ale také do Zábřehu na Moravě, celé oblasti východních Čech a velké části Středočeského kraje," dodává Šubová.

Těmi, koho nechává válka na železnici chladným, jsou příznivci autobusové dopravy. Jejich argumentem je cena. Za cestu Hradiště–Praha zaplatí cestující u ČSAD 260 korun, Student Agency si na lince z Košic, která na Slovácku zastavuje, účtuje tři stovky. „Leo Express není konkurencí, která by nám mohla odvést zásadní počet zákazníků. Můžeme nabídnout ceny výhodnější než jakýkoliv železniční dopravce, a to i ve studentské kategorii," uvedl generální ředitel ČSAD Uherské Hradiště Radislav Kusák.

Autobusem i vlakem se do hlavního města za studiem přesouvá Jan Matyáš ze Starého Města. Preferuje ale železnici. „Nejlepší je jet do Olomouce a tam přesednout na do Prahy mířící RegioJet, s jehož službami jsem velmi spokojený. Bohužel jízdenky mívají někdy vyprodané i měsíc dopředu," dodal student ekonomie na Univerzitě Karlově.(jk)

Autor: Jarmila Kuncová

19.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dopravní nehoda auta pošťáků mezi Děčínem a Hřenskem.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Hokejisté Aukro Berani Zlín (v modrém) v nedělním 13. kole doma vyzvali plzeňské indiány.

V neděli na hokejové Berany v 15 hodin, pak na Fastav. A za polovinu!

Policejní odstřelovači v akci

Státní veterinární správa (SVS) s Ministerstvem zemědělství (MZe) dnes v Holešově proškolila na dvě desítky policejních odstřelovačů o problematice afrického moru prasat.

Kdo bude stotisícím divákem Městského divadla ve Zlíně?

Stotisícího diváka 72. sezony očekává v pátek Městské divadlo Zlín.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení