Pouze jedním směrem se má podle návrhu jezdit nově ulicemi Příkrá, Prostřední, Dolní a Lesní čtvrť I a II. Radnice tím reaguje na připomínky hasičů či záchranky, kteří mají problém dostat se při zásahu ke konkrétnímu domu. Co na to obyvatelé? Vypadá to, že některé reakce budou velmi hlasité.
„Žiji na Lesní čtvrti od samého dětství, tedy 34 let, a nevím o tom, že by se tady za poslední léta stala nějaká vážná dopravní nehoda, nebo komplikace. Lidé z Lesní čtvrti si zvykli na úzké silnice, takže svá auta stavějí tak, aby všichni projeli, a nikdo neměl problém. Pro nenašince je Lesní čtvrt už tak dost komplikovaná a pokud chce někdo najít cestu, je potřeba pevné nervy, nebo aspoň pořádnou navigaci," vzkazuje zlostně jedna z obyvatelek Lesní čtvrti Petra Szamková.
Pokud podle ní radnice skutečně zavede jednosměrky, stane se z Lesní čtvrti dokonalé bludiště. „Radní by si mohli vyzkoušet aspoň jednou Lesní čtvrt projet, ať vědí, o čem mluví. Věřím, že sanitky a hasiči by se tady ztratili už úplně. Více než jednosměrky by pomohla instalace cedulí s názvy ulic," dodává žena.
Zjednosměrnění vybraných ulic je podle radnice ovšem opravdu nutné. Ke kroku je dovedly přetrvávající problémy. „Silnice na Lesní čtvrti mají často ostrý sklon, jsou většinou velmi úzké a je tam plno nepřehledných zatáček. Řešení požadují jak běžní motoristé, tak i řidiči technických služeb Zlín nebo integrovaného záchranného systému," prohlásil radní Vojtěch Jelínek, který se touto problematikou zabývá.
Konkrétně by se měly změny dotknout ulice Příkrá, která při příjezdu z centra Zlína stoupá, dále klesajících ulic Prostřední a Dolní. „Tento systém bude doplněn o jednosměrné příčky, které budou sjízdné ve směru klesání," upřesnil Leopold Bednařík z odboru realizace investičních akcí zlínské radnice.
Ve východní části Lesní čtvrti pak podle něj zůstane zachován současný obousměrný provoz, protože je tam vozovka dostatečně široká. Většinou se na ní totiž neparkuje. Pouze ulice Prostřední a Lesní čtvrť I.a II. mají být jednosměrné. „Jako jednosměrné zůstanou také ulice Pod Školou, Křivá, Borová, Lomená, Spojovací a Losky," doplnil Bednařík.
Gymnázium Lesní čtvrť ve Zlíně, které navštěvuje stovky studentů, magistrát v této věci neoslovil. Ke škole vedoucí ulice se přitom zjednosměrnění také dotkne. Řediteli Janu Chudárkovi se ale návrh zamlouvá. „V ulici se denně pohybuje několik desítek aut. Rodiče se otáčejí, složitě parkují a podobně. Bylo by to určitě řešením," vnímá Chudárek.
Právě parkování v problémových lokalitách místní části by měla novinka vyřešit také. Vozidla by totiž měla stát v jednosměrných ulicích pouze na jedné straně, většinou vpravo.
Jakmile by byla změna uvedena v platnost, má město v plánu ještě minimálně rok oblast sledovat. „Vyhodnotíme, zda navrhované novinky povedou ke zklidnění a zpřehlednění dopravy na Lesní čtvrti a k větší bezpečnosti řidičů a chodců," uzavřel radní Jelínek.
Ke gymnáziu na Lesní čtvrti zajíždějí trolejbusy s číslem 3 a 13. Do sítě městské hromadné dopravy však zjednosměrnění ulic zasáhnout nemá. Obě ulice, po nichž linky vedou, zůstanou obousměrné.