Víkendové kácení vzrostlých dřevin ve Zlíně-Malenovicích projíždějící řidiče notně zdrželo

„Jejich poražení souvisí s druhou etapou prací na rozšiřování silnice. Ta sice má podle našeho harmonogramu oficiálně začít až letos v září, ale vzhledem k tomu, že stromy je možno kácet pouze do konce března, přistoupili jsme k tomuto kroku už o uplynulém víkendu,“ objasňuje šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Skácení se týkalo šestnácti lip, jednoho pajasanu a jedné vrby. „Odhadovaný věk nejstarších stromů podél komunikace je zhruba 70 let,“ sdělil mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák. Ten zároveň přiznal, že Ředitelství silnic a dálnic bude muset poražené stromy nahradit výsadbou nových dřevin. „To bude realizováno do listopadu roku 2013 na celém území města Zlína,“ přislíbil Dvořák s tím, že nová alej podél zrekonstruované komunikace už nevznikne. „Výsadba by totiž zasahovala na soukromé pozemky,“ objasnil mluvčí a dodal, že stavba bude alespoň ozeleněna na zbytkových plochách, které jsou v majetku jejího investora.

Řidiči, kteří v sobotu po obědě místem kácení projížděli, však z dalšího zdržení na velmi frekventované komunikaci pražádnou radost neměli. "Už tak člověk jede z Otrokovic do Zlína mnohdy skoro hodinu, ale v sobotu to byl opravdu zážitek. I když silničáři zkoušeli dopravu řídit, takový chaos jsem už dlouho nezažil. Kolony aut úplně zablokovaly průjezd křižovatkami a na úseku, kde byly stromy poráženy, bylo možné jet pouze krokem,“ stěžuje si Robin Dočkal.

Ve štrúdlu automobilů, který nezřídka dosahoval délky mnoha desítek metrů a jenž se táhl v obou směrech, uvízla v první víkendový den také Karolína Zajíčková. „Cesta od Makra v Malenovicích po odbočku na Tečovice mi zabrala snad půl hodiny. Na sraz, který jsem měla v centru Zlína domluvený, jsem tak dorazila s notným zpožděním,“ zlobí se Zajíčková.

Podle Chudárka však vhodnější termín pro kácení stromů nalézt nešlo. „O víkendu je obecně provoz na silnicích menší než ve všední den. Samozřejmě jsme se snažili o to, aby se porážka dřevin dotkla řidičů co nejméně, ale při počtu stromů, které bylo nutno skácet je pochopitelné, že celá akce nějaký čas zabrala,“ vysvětlil Chudárek.

S nejrůznějšími pracemi na silnici I/49 však musí šoféři počítat i do budoucna. Její plná rekonstrukce mezi centrem Zlína a Otrokovicemi má být totiž hotova až na podzim příštího roku.