„Se současným stavem nejsme spokojeni. Zpomalovací prahy jsou špatným řešením. Hrb nemá na silnici co dělat,“ uvedl vedoucí odboru dopravy zlínského magistrátu Pavel Dohnal. Prahy jsou podle něj i příliš hlučné pro obyvatele žijící v jejich blízkosti. „Museli jsme dokonce i jeden odstranit. Na Podhoří. Lidé si stěžovali na hluk,“ řekl Dohnal.

Podle referenta oddělení dopravy Vojtěcha Gajdůška nyní prahy ve Zlíně zpomalují dopravu na celkem 36 místech. „Přímo v konstrukci komunikace je jeden zabudovaný na Štefánikově ulici, dva jsou na Havlíčkově nábřeží, tři na Kvítkové a pět je jich na Zálešné. Ve městě je i dalších pětadvacet pryžových zpomalovacích pruhů,“ doplnil.

Mnohým řidičům připadají tato čísla nesmyslně vysoká. „Prahů je ve městě dost. Úplně zbytečný je například ten na Pasecké, kde není ani školka, ani nic podobného,“ připomenul místo, kde musí zpomalovat, zlínský taxikář Ludislav Topič. „Je jich moc. Zbytečné jsou třeba na ulici Kvítková. Tam je jeden za druhým,“ pokračoval řidič Josef Mašláň.

Podle majitelů autoservisů ničí zpomalovací prahy zavěšení kol a tlumiče automobilů. „Když přes ně jezdíte každý den několikrát, tak určitě. Je to pro vůz velká zátěž. Nejhorší jsou ty plastové,“ posteskl si zlínský servisní technik Petr Černý.

Kompletní články najdete v tištěném vydání Zlínského deníku.

Martin Lavay