Společně jsou distributoři i provozovatelé spokojeni s tím, že si lidé mléko oblíbili a automaty mají již vytvořenou skupinu klientů. Ve Zlíně by se cena mléka měnit neměla.
„Na mléko chodím denně a nemůžu si stěžovat. V obchoďáku už jej nekupuji a doporučuji to i známým. Mlékomaty jsou rozhodně chytrých a fungujícím nápadem," hodnotí s odstupem času a po několikaměsíčním užívání Petra Dostálová ze Zlína.
Pozitivně vidí v půlce roku 2012 podnikání moravský manažer Tmléko Tomáš Kořínek. „Poslední rok je stabilní a v poslední době se daří trochu více. Přečkali jsme tu největší krizi a držíme se. Za měsíc prodáme automaty v řádech jednotek kusů," potvrdil stoupající oblíbenost mléka z automatu Kořínek.
Podle něj hrají mlékomatům do karet dva hlavní aspekty. „Lidi se hlavně přestali bát a poznali, že po vypití mléka za automatu neumřou. Zvykli si a klientela vzrůstá," vysvětlil manažer a dodal, že druhým důvodem, proč lidé stále častěji sáhnou po čerstvém mléku z jejich stroje je stoupající cena mléka v supermarketech.
Pokud je řeč o ceně, tak se v poslední době ve Zlíně v mlékomatech nezměnila. Do pěti strojů na území města dodává mléko zemědělské družstvo ze Štípy. „Cenu jsme po loňsku nezvedali ani u mléka, ani u lahví, i když je výkupní cena stále nižší a nižší. Pokud se bavíme o výnosnosti, tak bychom potřebovali buď o 30 procent zvednout cenu mléka, nebo snížit náklady na provoz těch automatů, aby nám to vynášelo," krčí rameny předseda ZOD Štípa Petr Slovák. Automaty si však podle něj našly své oblíbené klienty, což je dobře. „V předchozích měsících prodejnost stoupla asi o osm procent, teď jde zase mírně dolů. To je ale prázdninami. Snad bude klientů více a více," věří Slovák. Dopředu si ovšem předjímat netroufá. „A jak bych taky mohl? Vyhlídky radši nemám žádné, protože v tomto státě se to snad ani nedá. Všechno se rozprodá a teď se k nám dováží všechno ze zahraničí," povzdechl si předseda.