VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mechaniky si chce Dopravní podnik Zlín - Otrokovice vychovávat už od učňů

Zlínsko – Velký problém. Tak mluví Dopravní společnost Zlín – Otrokovice o situaci, kdy potřebují získat šikovné automechaniky jako náhradu za pracovníky, kteří odcházejí do důchodu. Ukazuje se, že nejlepší cestou je vychovávat si nového mechanika již od jeho učňovských let. Zaškolení na specifické potřeby dopravního podniku totiž trvá i několik let.

20.2.2016 1
SDÍLEJ:

DSZO si chce mecaniky vychovávat už od učňů. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Roman Buček

„Pokud se nám podaří vybrat mezi uchazeči toho, kdo má o práci skutečně zájem, trvá to nejméně rok a půl až dva roky, než se skutečně zapracuje na všechny odbornosti, které jsou při údržbě vozidel MHD potřebné, a stane se z něj plnohodnotná náhrada za toho, kdo odešel do důchodu. Není jednoduché získat kvalitního člověka," říká vedoucí úseku údržby vozidel DSZO Antonín Červenka.

Je přesvědčen, že by bylo vhodnější vrátit se k fungujícímu systému z minulosti, kdy si firmy vychovávaly už své učně.

V úseku údržby pracuje v dopravním podniku přibližně sedm desítek lidí. Průměrný věk pracovníků v dílnách je asi 48 let. Letos budou odcházet tři mechanici do důchodu, potom další a během pěti let by se zde měla vyměnit téměř třetina pracovníků.

„Snažíme se proto o navázání přímé spolupráce s učilišti a s jejich žáky. Učni – automechanici a autoelektrikáři – si u nás mohou domluvit svou odbornou praxi. A my se jim budeme během tohoto období věnovat, něco je tu naučíme a také je budeme sledovat, jak jsou zdatní a zdali by měli k práci na údržbě vozidel MHD skutečně vztah. Těm, kteří se osvědčí, nabídneme trvalý pracovní poměr," uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Zaměstnání u stabilní městské dopravní společnosti dává pracovníkům mnohé benefity, které v některých malých soukromých autoservisech nebývají samozřejmostí, zmínil vedoucí údržby vozidel Antonín Červenka.

„Pracovní prostředí, bezpečnost práce, ochranné pomůcky, moderní vybavení, pravidelná výplata, důsledné dodržování zákoníku práce, bezplatná přeprava v MHD. Mnozí auto- a elektromechanici u nás zůstávají od vyučení po celý život," dodal.

Dnes už také profese automechanika v městské dopravě znamená nejen práce svářečské, strojařské, zámečnické či lakýrnické, ale také spoustu vysoce kvalifikovaných úkonů například s notebookem při diagnostice vozidla.

Moderní trolejbus má v sobě až 24 řídicích jednotek, jejichž údaje je třeba při údržbě vozidla načítat a vyhodnocovat. Téměř každý pracovník údržby vozidel také získá profesní průkaz a řidičský průkaz pro trolejbusy a autobusy, takže je schopný v případě potřeby také usednout za volant a jezdit s cestujícími, pokud si chce například přivydělat nebo pokud je to potřebné pro obsazení služeb při nějakém přechodném nedostatku pravidelných řidičů.

Na zajišťování odborné praxe přibližně čtyř učňů od příštího školního roku už se DSZO dohodla se Střední průmyslovou školou v Otrokovicích. „Na podobné spolupráci se v případě zájmu můžeme domluvit i s dalšími školami a jejich žáky v našem regionu," dodal 
ředitel.

Autor: Redakce

20.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Žena je psychicky nemocná.

Hledá se Naděžda Skácelová

Noví poslanci Zlínského kraje vzešlí z voleb do PS PČR v říjnu 2017
AKTUALIZOVÁNO
10

To jsou oni! Poslanci, kteří budou hájit zájmy Zlínského kraje

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Chceme se omluvit fanouškům. Bylo to hrozné, říká Bačo.

Fotbalistům Zlína to proti Mladé Boleslavi před domácím publikem vůbec nejde.

Lidovec Benešík: Česku je to jedno. Slovák či Japonec

„Česká republika je maximálně tolerantní země. Když se podíváte na to, že volby vyhráli ekonomičtí migranti, tak jednoznačně můžeme EU říct, že nejsme žádní xenofobové. U nás je to jedno: Slovák nebo Japonec,“ sdělil Ondřej Benešík jediný lidovecký poslanec z našeho kraje.

OBRAZEM: Výstava Fenomén Igráček poprvé ve Zlíně

V osmdesátých letech si s ním hrálo každé dítě. Plastová figurka Igráček, hlavně příslušník VB, byla legendou dětských pokojíčků. První byl však zedník, vznikl už v roce 1971.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení