Součástí změny, která město přijde na 7 milionů Kč, je vybudování nových zastávek na Vršavě, které mají zajistit bezpečnost cestujících.

Linky měly být v provozu už 1. dubna, ale kvůli nevyřešené chybějící zastávce ve směru od Zlína byl termín posunut. Do té doby zde bude alespoň vybudován přechod se světelnou signalizací.

„Zastávka na Vršavě bude stát až v průběhu září. Město proto přišlo s dočasným řešením. Bude zřízena nová trolejbusová linka 44. Ta bude jezdit v dopravní špičce každých 30 minut na trase Antonínova – točna Vršava,“ uvedl mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.

Se změnami seznámilo vedení zlínské radnice v pondělí obyvatele dotčených místních částí. Některé informace však vyvolaly velmi bouřlivou diskuzi. 

OBYVATELÉ VRŠAVY SE ZMĚN OBÁVAJÍ

Díky změnám přibudou v ulici Sokolská od točny k nákupnímu centru Kaufland další dva semafory. Na úseku tak budou tři. Podle obyvatel Vršavy to způsobí, že motorová vozidla se na Sokolské nebudou chtít zdržovat a budou si cestu krátit přes „starou vršavskou cestu“ v hustě obydlené části této lokality. A to se místním nelíbí.

„Kdybychom se neozvali, kdoví, jak by to tady vypadalo dneska,“ zazněla výtka obyvatel na jednání. Paní Petra Z., která si nepřála zveřejnit příjmení, uvedla, že mají také strach o svou bezpečnost.

„Je tady třicítka, ale tu nikdo nedodržuje. Jezdí nám tu i náklaďáky, a to dost rychle, je tu zvýšená prašnost. Bojíme se o svou bezpečnost a hlavně o bezpečnost našich dětí,“ vyjmenovává mladá žena s tím, že záměr není promyšlený.

Podle ní místní chtějí, aby se ulice zjednosměrnila, což považují za jediné řešení situace.

Podle Michala Čížka, radního odpovědného za dopravu, město prověřovalo všechny varianty. Tedy zpomalovací pruh, snížení rychlosti, kontrolu policie i zjednosměrnění. Chce však postupovat koncepčně. Podle zjištění radnice projedou touto ulicí dvě auta za minutu.

„Variantu zjednosměrnění ulice zvažujeme, proto zadáme dotazníkové řešení, zda mají obyvatelé o ni zájem. Pokud ano, bude zde jednosměrka, pokud ne, tak tady nebude,“ shrnul Michal Čížek.

JÍZDNÍ ŘÁDY BUDOU POSUPNĚ UPRAVOVÁNY

Nové jízdní řády jsou k dispozici na webu Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO).

„Možná se nám hned napoprvé nepodaří při tak rozsáhlé změně v systému MHD v Kostelci, Štípě a Velíkové nastavit jízdní řády tak, aby všem zcela vyhovovaly. Po dobu čtyř až pěti měsíců proto počítáme se zkušebním provozem. Na jeho konci získané poznatky i připomínky od veřejnosti vyhodnotíme a podle většinových potřeb cestujících je do jízdních řádů zapracujeme,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

CO PROJEKT PŘINESE:

- Zvýšení počtu spojů do lokalit Štípa, Kostelec a Velíková

- Pravidelné rozložení spojů

- Zlepšení návaznosti linek do zoo na ostatní linky MHD

- Odstranění souběžných jízd spojů MHD

- Výrazné zlepšení dopravní obslužnosti zoo Lešná díky zvýšení počtu spojů

- Postupné zapracovávání jednotlivých připomínek a poznatků do jízdního řádu, tak, aby vyhovoval lidem cestujícím do práce, škol apod.

- Větší bezpečnost cestujících díky vybudování nových zastávek