VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace trati Otrokovice-Vizovice budí emoce v Bartošově čtvrti a Loukách

Má přinést samá pozitiva. Rychlejší a pohodlnější jízdu vlakem, spojení s Brnem za 50 minut, méně aut na hlavních tazích v regionu. Zatím však budí roky plánovaná modernizace trati Otrokovice-Vizovice u Zlíňanů emoce.

7.11.2017 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zuzana Rašková

Výhrady k ní mají obyvatelé Bartošovy čtvrti, na niž se má napojit křižovatka z I/49, a také lidé v Loukách. Vyvlastnění pozemků kvůli zdvoukolejnění trati označují za bolševické.

Dopravci upozorňují, že neprojektují 200 metrů cyklostezky, ale 25 kilometrů železniční trati, která bude zajišťovat dopravní obsluhu pro přibližně 200 tisíc obyvatel Podřevnického údolí.

V tuto chvíli je harmonogram projektu následující: za dva roky má být trať stavebně připravena, o rok později se začne stavět, v roce 2023 má být hotová.

Spolyká 11 miliard korun. Investorem elektrizace je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), většinu nákladů mají pokrýt evropské dotace.

„Nová trať by do Podřevnického údolí na trase Otrokovice-Zlín-Vizovice měla přinést zvýšení traťové rychlosti a přepravní kapacity, zlepšení komfortu pro cestující, zkrácení jízdních dob a snížení emisí i hlučnosti,“ připomněl za SŽDC Karel Říha.

Počítá se s výrazným nárůstem počtu cestujících.

Cestující na trati se v úseku mezi stanicí Zlín-střed a Otrokovice nově dočkají v době špičky patnáctiminutových intervalů.
Ze Zlína bude možné využít přímých spojů také směrem do Uherského Hradiště a Kroměříže.

Bude snad možné cestovat také přímým spojem ze Zlína do Brna, to je ovšem závislé na zlepšení parametrů traťových úseků u Kojetína.

„Představte si, že v Brně budete za 50 minut,“ zmínil další plus Karel Říha.

Podle SŽDC nebudou chybět protihlukové stěny, úpravy křižovatek podchody, dokonce i tunel. Projektanti počítají i se zrušením některých stávajících vlakových zastávek, případně jejich přesunem o několik metrů dál.

Je tady však i B. Modernizace trati na sebe nabalí další projekty. Nejzásadnější je výstavba terminálu Zlín-střed ve dvou etapách. V té první dojde ke stavbě výpravní budovy a k mírné úpravě fungování autobusového nádraží.

Ve druhé etapě má být dobudován celý terminál Zlín-střed, který tak získá evropské parametry. V tomto případě se jedná o společnou investici Z-Group, města Zlína a SŽDC.

Náročná bude úprava kvítkovické křižovatky silnic I/49 a I/55 s podjezdem železnice nebo vybudování mimoúrovňového křížení ve Zlíně-Prštném a na Podvesné. Podle Karla Říhy bude při stavbě projektu nejtěžší a nejsložitější úsek na Podvesné XVII.

PODVESNOU PROJEDE 13 TISÍC AUT ZA DEN

„Dopravní zatížení je tam 13 tisíc aut za den,“ vyčíslil Říha s tím, že frekvenci přispívá i blízkost krajské nemocnice.

Intenzita automobilového provozu, křížení trolejbusové a železniční trakce, bezpečnost a vyšší frekvence vlakových spojů jsou podle něj hlavními důvody pro navržení mimoúrovňové křižovatky.

SŽDC zvolila variantu částečného zahloubení železniční trati a silničního mostu.

Pokud by totiž trať v tunelu byla vůbec možná, náklady na řešení by byly astronomické a technické problémy zřejmě neřešitelné. Nejproblematičtější bod celého projektu však tkví v plánované mimoúrovňové křižovatce.

HLAVU DO PÍSKU NESCHOVÁME, UJIŠŤUJE INVESTOR

„Teď mají řidiči jedinou variantu pokračují po I/49 směrem na Otrokovice, ale díky nově vybudované křižovatce naproti restauraci U Johana bude dopravní proud sveden do Bartošovy čtvrti ulicí Broučkova, kde si cestu zkrátí,“ štve odpůrce navrhovaného řešení Jaroslava Juráše.

Investor však tvrdí, že už dříve navržené řešení prověřil v rámci dopravního modelu a ten námitky nepotvrdil.

„Pokud by se ukázalo, že dojde k nepřiměřenému navýšení dopravy, určitě bychom před tím neschovávali hlavu do písku a problém řešili dále,“ reagoval Říha.

Lidem v Bartošově čtvrti také vadí, že město s nimi o této problematice odmítá jednat.

„S lidmi jsme zahájili veřejné projednávání až nyní, kdy je seznamujeme s celým záměrem a detailněji probíráme jednotlivé obce na trati. Dokumentace k projednání byla dokončena až nyní. Diskusi vítáme,“ namítl Říha.

V místní části Zlín-Louky lidem zase vadí zdvoukolejnění trati. Tento plán jim totiž zabere části jejich pozemků kolem ní. Někteří dokonce mají své domy jen pár metrů od trati. Navíc podle nich je dvojkolejná trať zbytečná kvůli kapacitě přepravovaných osob.

„Když sedím v obýváku, tak přímo vidím, kolik lidí ve vlaku jede. Někdy je jich šest, někdy osm,“ říká majitel domu u trati Miroslav Zelík.

Podle něj by úplně stačilo udělat pořádné nádraží Zlín-Otrokovice s napojením nějakého vláčku jako nyní.

„Dvojkolejná trať nám zničí bydlení,“ rozčiluje se.

„Já mám dům na rohu, kde to chytnu nejvíc. Poslali mi papír, že mi kvůli tomu dali záběr dvě třetiny pozemku a hotovo. Horší než za komunismu,“ rozčiluje se další obyvatel František Kočenda.

Také oni uvažují o předběžném opatření proti plánované stavbě.

„Vyhrožují nám vyvlastněním pozemků, tak ať se to řeší,“ brání se jeden z obyvatel.

JEDNAT MUSÍ SE DVĚMA TISÍCI MAJITELI

Dotčených majitelů jsou 2000 a investor tvrdí, že chce s každým jednat. „Určitě nikomu nevyhrožujeme. Chceme nalézt rozumné řešení a domluvit se,“ podotkl Říha.

Poslední rozsáhlá rekonstrukce trati Otrokovice Vizovice byla provedena začátkem 60. let minulého století.

Autor: Jana Zavadilová

7.11.2017 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Seřizovač120 Kč

Seřizovači a obsluha obráběcích strojů (kromě dřevoobráběcích) Obsluha šestivřetenových automatů. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 120 kč, mzda max. 150 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme: vyučen ve strojírenském oboru nebo praxe v oboru (výhodou, ne podmínko - zaučíme), orientace ve výkresové dokumentaci, znalost způsobů měření - zaučíme, základy práce s PC, spolehlivost, Náplň práce: kontrola opracovaných či vyrobených kusů, zodpovědnost za kvalitu vyrobených kusů, plnění a dodržování norem, Nabízíme: možnost osobního růstu, práce ve dvousměnném provozu, bez sobot a nedělí, stravování ve firmě s příspěvkem zaměstnavatele, příplatek za odpolední směnu, příspěvek na penzijní připojištění, perspektiva dlouhodobé spolupráce , zázemí tradiční společnosti v oboru. Pracoviště: Hydrap, spol. s r.o., Návesní, č.p. 1, 760 01 Zlín 1. Informace: Vacková Pavla, +420 577 145 556.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu20 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel Řidiči do 3,5 tuny. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadavky: spolehlivost, zodpovědnost, bezúhonnost, platný řidičský průkaz sk. B, praxe řidiče, Zájemci o pracovní místo se hlásit telefonickyn na tel .č. 608 705 808.. Pracoviště: Pezzi express s.r.o. - sídlo, Lomená, č.p. 2271, 760 01 Zlín 1. Informace: Paseka Petr, +420 608 705 808.

Cestovní ruch a hotelnictví - Cestovní ruch a hotelnictví Recepční v hotelu90 Kč

Recepční v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních Recepční. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 90 kč, mzda max. 112 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Ubytovna OAZA v Otrokovicích, která nabízí levné, ale kvalitní ubytování pro zaměstnance firem, dlouhodobé ubytování, ubytování pro turisty s kolem i bez něj , Záleží vám na spokojenosti hostů a na dobrém jménu ubytovacího zařízení ?, Nebojíte se řešení nestandartních situací ?, Považujete se za týmového hráče ?, Práce je to pondělí - neděle v režimu "krátký - dlouhý" týden, denní směny 6:00-18:00 hodin, noční směna 18:00 - 6:00 hodin, Recepční má na starost chod nejen recepce, ale i celé budovy, Výsledkem vaší práce bude naplněný hotel spokojenými hosty, kteří se k nám budou rádi vracet., Nabízíme stabilní zázemí silné společnosti, pravidelnou mzdu, reflektující vaše výsledky, práci na HPP., Výhody: příspěvek na stravování, podniková rekreace, příspěvek na penzijní připojištění. Pracoviště: Smo a. s. - luhačovice, Moravní, č.p. 959, 765 02 Otrokovice 2. Informace: Marková Jana, +420 577 591 111.

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce14 000 Kč

Prodavači v prodejnách Prodavač/ka pro prodej pečiva. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14000 kč, mzda max. 17000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadavky: zdravotní průkaz. Pracoviště: Toma, spol. s r.o. - luhačovice, Masarykova, č.p. 968, 763 26 Luhačovice. Informace: Mašek Jan, +420 572 508 512,572 508 513.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zlínský kouč Bohumil Páník
21

Páníka rozčílil bázlivý výkon: Musíme se vzpamatovat

Současné mrazy pokryly ledem i rybník v Tlumačově. Toho využily nejen děti k bruslení a hrátkám.
16

Kraj sevřel mráz. Úterý má být nejchladnějším dnem zimy

Ševci nezvládli duel v Karviné. Schytali mrazivý výprask 0:4

FOTOGALERIE / Fotbalistům Zlína to na začátku jarní části HET ligy nepříjemně drhne.

Třicáté páté kolo soutěže O nejkrásnější svatební pár Deníku pro rok 2017

FOTOGALERIE / Prsten za 15 tisíc korun od zlatnického mistra Zbyňka Zimčíka z ateliéru Filip v Uherském Hradišti a dva krásné romantické pobyty v hotelech Starý zámek Napajedla a Spa hotel Lanterna. Právě o tyto atraktivní ceny se hraje v dalším ročníku oblíbené soutěže Svatební pár Deníku

Ledecká je olympijskou legendou. Získala druhé zlato, po lyžích i na snowboardu

/FOTOGALERIE/ Ester Ledecká, 22letá česká reprezentantka, získala na zimních hrách v Pchjongčchangu své druhé zlato. Po šokujícím prvním místu ze super-G pro ni byla zlatá i druhá jihokorejská sobota. V paralelním obřím slalomu snowboardistek s přehledem porazila všechny své soupeřky a zařadila se mezi české olympijské legendy Věru Čáslavskou nebo Emila Zátopka.

Znavený dvouletý dveřník, fet za volantem a soutěž střihačů vína: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 23. února 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT