VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace trati Otrokovice-Vizovice budí emoce v Bartošově čtvrti a Loukách

Má přinést samá pozitiva. Rychlejší a pohodlnější jízdu vlakem, spojení s Brnem za 50 minut, méně aut na hlavních tazích v regionu. Zatím však budí roky plánovaná modernizace trati Otrokovice-Vizovice u Zlíňanů emoce.

7.11.2017 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zuzana Rašková

Výhrady k ní mají obyvatelé Bartošovy čtvrti, na niž se má napojit křižovatka z I/49, a také lidé v Loukách. Vyvlastnění pozemků kvůli zdvoukolejnění trati označují za bolševické.

Dopravci upozorňují, že neprojektují 200 metrů cyklostezky, ale 25 kilometrů železniční trati, která bude zajišťovat dopravní obsluhu pro přibližně 200 tisíc obyvatel Podřevnického údolí.

V tuto chvíli je harmonogram projektu následující: za dva roky má být trať stavebně připravena, o rok později se začne stavět, v roce 2023 má být hotová.

Spolyká 11 miliard korun. Investorem elektrizace je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), většinu nákladů mají pokrýt evropské dotace.

„Nová trať by do Podřevnického údolí na trase Otrokovice-Zlín-Vizovice měla přinést zvýšení traťové rychlosti a přepravní kapacity, zlepšení komfortu pro cestující, zkrácení jízdních dob a snížení emisí i hlučnosti,“ připomněl za SŽDC Karel Říha.

Počítá se s výrazným nárůstem počtu cestujících.

Cestující na trati se v úseku mezi stanicí Zlín-střed a Otrokovice nově dočkají v době špičky patnáctiminutových intervalů.
Ze Zlína bude možné využít přímých spojů také směrem do Uherského Hradiště a Kroměříže.

Bude snad možné cestovat také přímým spojem ze Zlína do Brna, to je ovšem závislé na zlepšení parametrů traťových úseků u Kojetína.

„Představte si, že v Brně budete za 50 minut,“ zmínil další plus Karel Říha.

Podle SŽDC nebudou chybět protihlukové stěny, úpravy křižovatek podchody, dokonce i tunel. Projektanti počítají i se zrušením některých stávajících vlakových zastávek, případně jejich přesunem o několik metrů dál.

Je tady však i B. Modernizace trati na sebe nabalí další projekty. Nejzásadnější je výstavba terminálu Zlín-střed ve dvou etapách. V té první dojde ke stavbě výpravní budovy a k mírné úpravě fungování autobusového nádraží.

Ve druhé etapě má být dobudován celý terminál Zlín-střed, který tak získá evropské parametry. V tomto případě se jedná o společnou investici Z-Group, města Zlína a SŽDC.

Náročná bude úprava kvítkovické křižovatky silnic I/49 a I/55 s podjezdem železnice nebo vybudování mimoúrovňového křížení ve Zlíně-Prštném a na Podvesné. Podle Karla Říhy bude při stavbě projektu nejtěžší a nejsložitější úsek na Podvesné XVII.

PODVESNOU PROJEDE 13 TISÍC AUT ZA DEN

„Dopravní zatížení je tam 13 tisíc aut za den,“ vyčíslil Říha s tím, že frekvenci přispívá i blízkost krajské nemocnice.

Intenzita automobilového provozu, křížení trolejbusové a železniční trakce, bezpečnost a vyšší frekvence vlakových spojů jsou podle něj hlavními důvody pro navržení mimoúrovňové křižovatky.

SŽDC zvolila variantu částečného zahloubení železniční trati a silničního mostu.

Pokud by totiž trať v tunelu byla vůbec možná, náklady na řešení by byly astronomické a technické problémy zřejmě neřešitelné. Nejproblematičtější bod celého projektu však tkví v plánované mimoúrovňové křižovatce.

HLAVU DO PÍSKU NESCHOVÁME, UJIŠŤUJE INVESTOR

„Teď mají řidiči jedinou variantu pokračují po I/49 směrem na Otrokovice, ale díky nově vybudované křižovatce naproti restauraci U Johana bude dopravní proud sveden do Bartošovy čtvrti ulicí Broučkova, kde si cestu zkrátí,“ štve odpůrce navrhovaného řešení Jaroslava Juráše.

Investor však tvrdí, že už dříve navržené řešení prověřil v rámci dopravního modelu a ten námitky nepotvrdil.

„Pokud by se ukázalo, že dojde k nepřiměřenému navýšení dopravy, určitě bychom před tím neschovávali hlavu do písku a problém řešili dále,“ reagoval Říha.

Lidem v Bartošově čtvrti také vadí, že město s nimi o této problematice odmítá jednat.

„S lidmi jsme zahájili veřejné projednávání až nyní, kdy je seznamujeme s celým záměrem a detailněji probíráme jednotlivé obce na trati. Dokumentace k projednání byla dokončena až nyní. Diskusi vítáme,“ namítl Říha.

V místní části Zlín-Louky lidem zase vadí zdvoukolejnění trati. Tento plán jim totiž zabere části jejich pozemků kolem ní. Někteří dokonce mají své domy jen pár metrů od trati. Navíc podle nich je dvojkolejná trať zbytečná kvůli kapacitě přepravovaných osob.

„Když sedím v obýváku, tak přímo vidím, kolik lidí ve vlaku jede. Někdy je jich šest, někdy osm,“ říká majitel domu u trati Miroslav Zelík.

Podle něj by úplně stačilo udělat pořádné nádraží Zlín-Otrokovice s napojením nějakého vláčku jako nyní.

„Dvojkolejná trať nám zničí bydlení,“ rozčiluje se.

„Já mám dům na rohu, kde to chytnu nejvíc. Poslali mi papír, že mi kvůli tomu dali záběr dvě třetiny pozemku a hotovo. Horší než za komunismu,“ rozčiluje se další obyvatel František Kočenda.

Také oni uvažují o předběžném opatření proti plánované stavbě.

„Vyhrožují nám vyvlastněním pozemků, tak ať se to řeší,“ brání se jeden z obyvatel.

JEDNAT MUSÍ SE DVĚMA TISÍCI MAJITELI

Dotčených majitelů jsou 2000 a investor tvrdí, že chce s každým jednat. „Určitě nikomu nevyhrožujeme. Chceme nalézt rozumné řešení a domluvit se,“ podotkl Říha.

Poslední rozsáhlá rekonstrukce trati Otrokovice Vizovice byla provedena začátkem 60. let minulého století.

Autor: Jana Zavadilová

7.11.2017 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Provozní zámečníci, údržbáři 18 500 Kč

Provozní zámečníci, údržbáři Zámečníci. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Náplň práce: zámečnictví, svařování, servis dopravníků a dopravních pásů v místě u zákazníka, Požadavky: ŘP sk. B, Výhody: stravenky. Pracoviště: Techbelt s.r.o., Jateční, č.p. 523, 760 01 Zlín 1. Informace: Rostislav Frieber, Věra Juřinová, +420 734 109 108,603 102 712.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 19 500 Kč

Obsluha strojů na výrobu a zpracování výrobků z pryže Obsluha konfekčních strojů.. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Čtyřsměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19500 kč, mzda max. 26500 kč. Volných pracovních míst: 15. Poznámka: Benefity: 1 týden dovolené navíc, 13., 14. mzda, Flexi Pass, záv. stravování, penzijní připojištění, náborový příspěvek 10.000,- Kč. Pracoviště: Mitas, a. s. - otrokovice, tř. Tomáše Bati, č.p. 1740, 765 02 Otrokovice 2. Informace: Nikola Šimoníková, +420 267 112 759,605 227 327.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 20 000 Kč

Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů (kromě taxikářů a řidičů dopravy nemocných a raněných) Řidiči do 3,5t. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Jedná se o rozvoz pro firmu Geis. , Požadujeme spolehlivost, zodpovědnost, bezúhonnost, platný řidičský průkaz sk. B, praxe řidiče.. Pracoviště: Petr paseka - sídlo, Lomená, č.p. 2271, 760 01 Zlín 1. Informace: Petr Paseka, +420 608 705 808.

Bankovnictví a finanční služby - Bankovnictví a finanční služby Účetní 25 000 Kč

Účetní všeobecní Samostatní účetní, administraivní pracovníci. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadavky: ŘP sk. "B", požadovaná praxe na pozici účetní min. 2 roky, orientace v účetnictní a daňových zákonech, výborná znalost práce na PC, znalost práce EKONOM výhodou, Náplň práce: zpracování kompletního účetnictví pro fyzickou a právnickou osobu, mzdy, příprava DPH, KH, Pacovní doba: 8-17 hod. , Výhody: mobilní telefon, notebook, po zapracování firemní vozidlo. Pracoviště: Car arena, spol. s r.o. - otrokovice, tř. Tomáše Bati, č.p. 1749, 765 02 Otrokovice 2. Informace: Veronika Němčáková, +420 702 158 663.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Festival Holešovská regata 2018: Přehlídka netradičních plavidel
75

Na Holešovské regatě zvítězil E. T. mimozemšťan

Stále k nezastavení je i po víkendu rallyeový závodník Martin Vopatřil
4

Vopatřilovi stihl během závodu tleskat i navigátor

Při nehodě v Lípě byl zraněn řidič skútru

V sobotu dopoledne museli vyjet zlínští hasiči k dopravní nehodě v Lípě, při které se zranil řidič skútru. Ten se srazil s osobním vozidlem. Na místě události proto zasahovali i krajští záchranáři.  

Pokusíme se vrátit zlínským fanouškům radost z hokeje, vzkazuje Libor Kožík

ROZHOVOR/ Marketingový manažer Aukro Berani Zlín Libor Kožík si dává na narozeninové párty, která má být v průběhu celé sezony, záležet.  

Krásné ženy z Argentiny, Nigérie a Evropy. Vyberte nejhezčí fanynku skupiny D

Fotbalové mistrovství světa v Rusku neprovázejí jen nádherné útočné akce a góly, ale i krásné ženy na tribunách či ve fanzónách. Do konce června vám budeme nabízet nejsympatičtější fanynky týmů z každé skupiny. Můžete hlasovat pro vaši favoritku, vítězky pak postoupí do finále, v němž se „utkají“ o pomyslný titul Miss šampionátu.

Vzdělávání na hotelovce vede bývalá manažerka pětihvězdičkového hotelu

Stát se letuškou. To byl od dětství sen teď už dvaatřicetileté Barbory Gregorové z Otrokovic. Namísto toho se ale usmívá na zákazníky a hlavně se také snaží ke gastronomii přimět a udržet u ní mládež. A to zejména studenty zlínské střední hotelové školy, kde coby učitelka působí a předává své bohaté zkušenosti budoucí generaci restauratérů, hoteliérů či letušek.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT