Most je od začátku léta zcela uzavřen kvůli rekonstrukci, kterou financuje Zlínský kraj z peněz za odškodnění následků výbuchů v tamních muničních skladech.

„Opravu rozhodně vítáme. Vadí nám ale, že kraj absolutně selhal v zajištění náhradní dopravy a provizorního mostu, po němž by se dalo jezdit,“ shodují se obyvatelé Vrbětic.

„Namísto původních pěti kilometrů jezdíme do práce třikrát delší trasou, což je při dnešních cenách paliva znát,“ krčí rameny.

Ilustrační foto
Řidiči, pozor. Připravte se na dopravní komplikace v Prštném

Mohlo se to projednat dříve a lépe

Složitá situace nastala také pro cestující hromadnou dopravou. Kvůli uzavírce totiž autobusy do Vrbětic vůbec nezajíždějí. Lidé, mnohdy v důchodovém věku, tak musí kvůli cestě k lékaři urazit i půl druhého kilometru na zastávku do Vlachovic.

„Nechápu, proč kraj nezajistil nějaký mikrobus mezi Vlachovicemi a Vrběticemi, když tudy nejezdí běžné linky,“ zlobí se padesátník, který bydlí poblíž opravovaného mostu.

Náhradní dopravu nakonec zajistila obec, která vlastním autem převáží kyvadlově lidi mezi oběma částmi obce.

„Celá ta uzavírka je bolestná. Myslím si ale, že mohla být krajem projednána dříve a lépe, aby se lidé mohli zařídit,“ míní starosta Zděnek Hověžák.

„Chybou je také to, že když se soutěží podobná akce, tak firma, která stavbu nakonec provádí, soutěží i značení objízdné trasy a celý legislativní proces toho povolení. To je podle mého názoru celé špatně,“ dodal starosta.

Uzavírka potrvá do konce prázdnin.

„Při jakékoli mimořádnosti či dlouhodobě plánované rekonstrukci a stanovených objízdných trasách se vždy snažíme najít variantu s co nejmenším dopadem na cestující. V místě omezení jsou upraveny některé zastávky, některé není možné obsloužit vůbec,“ reagovala mluvčí Zlínského kraje Soňa Ličková.

„Na úplnou uzavírku naváže v září a říjnu uzavírka částečná, která již umožní vrátit provoz do původního stavu. Cestujícím se za komplikace velmi omlouváme,“ dodala mluvčí.

TOMA Otrokovice. Ilustrační foto.
Únik plynu v Otrokovicích? Za zápach mohly lehké topné oleje

Původně plánovali provizorní most

Podle Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) se původně počítalo s využitím provizorního mostu.

„Provizorium bylo možné umístit pouze pravostranně od mostu, kde se nachází soukromé pozemky. Přes naši snahu se nepodařilo zajistit souhlas všech dotčených vlastníků,“ sdělil ředitel ŘSZK Bronislav Malý s tím, že původně se také uvažovalo o vybudování mostu tvořeného železobetonovou rámovou konstrukcí. To by však zabralo téměř osm měsíců.

„Nakonec byla navržena konstrukce typu Tubosider, tedy takzvaný suchý proces. Stavba tohoto objektu vyžaduje úplnou uzavírku silnice zhruba dva měsíce s tím, že oblast Vlachovic a okolí lze obsloužit objízdnými trasami po krajských komunikacích,“ konstatoval Malý.

„Pěší provoz je zajištěn provizorní lávkou podél mostu. Vzhledem k tomu, že stávající most je od roku 2021 v havarijním stavu, bylo nezbytné ho přebudovat v co nejkratší době tak, aby byla zajištěna bezproblémová dostupnost území,“ uzavřel ředitel. 

Ilustrační foto.
Stavět dům na Zlínsku? Ceny pozemků se vyšplhaly, lidé hledají menší obce