„Pětice nejvzdálenějších účastníků na nich dorazila z Německa, několik jich přijelo i ze Slovenska," informuje za pořadatele Aleš Horák, rovněž sedm let hrdý majitel buella.

Motorkáři se na ranč začali sjíždět už v pátek, v sobotu absolvovali po okolí spanilou jízdu, večer pak všichni společně poseděli. „Je to o tom, že jednou za rok se vyloženě nadšenci sejdou, zkrátka ti, kteří k tomu mají vztah, a řešíme vzájemně problémy, život. Je to, jako když se sejde třicet chlapů na motorkách," říká s úsměvem Aleš Horák.

Unikátní motocykly zaniklé značky vyžadují údržbu stejně jako cokoliv jiného, aneb jak se o svůj majetek staráte, tak podle toho také vypadá. „Takové náhradní díly sehnat na buella ovšem může být problém. Většinou se to ale podaří, hodně se totiž vozí z Ameriky," dodává.

Podle Tomáše Chalupky alias Havrana, který rovněž přijel na svém buellovi, může být v Česku takových motorek asi jen okolo 150. „Není jich tolik jako těch japonských značek," podotkl. Motorku má prý odmala, buella si pořídil v roce 2002. „Je to srdcová záležitost. Nechal jsem si kvůli ní udělat i tetování," říká.

Další příznivec značky Jan Müller si sraz nenechal ujít ani přesto, že svého buella už nemá. Prodal jej. „Přijel jsem proto alespoň na vypůjčeném od kamaráda," přiznává.

Technicky a konstrukčně jedinečné motorky s motory od Harleye Davidsona začal v roce 1983 vyrábět Erik Buell. V roce 2009 ovšem americká výroba nepřežila finanční krizi.