„Chtělo by to tu lavičku, sedla bych si,“ posteskla si nad tím například čtyřiasedmdesá­tiletá Alena Nováková ze Zlína. Chybějícímu posezení se diví také třiadvacetiletá Iveta Šenkyříková. „Určitě je špatné, když takto chybí lavičky, hlavně staří lidé, co už špatně chodí, si nemají kam sednout. Jinde mi vadí zase počmárané jízdní řády nebo binec na zastávkách,“ podotkla.

Stanic má na všech svých linkách Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) podle mluvčího společnosti Vojtěcha Cekoty celkem 276. „Sto osmnáct z nich je přitom kryto přístřeškem a o šest více je vybaveno lavičkou,“ informoval Cekota.

Také zastávka v Dlouhé ve směru od centra není lidem, kteří raději počkají vsedě, příznivě nakloněná. Lavičky přímo u zastávky už chybějí a dřevěné posezení na zídkách opodál je v dezolátním stavu. „Na to, že tu rekonstruovali podchod a na druhé straně ulice postavili to Jabko, je to tu otřesné. Lavičky se rozpadají, je to tu hrůza, chtělo by to úplně nové sezení,“ míní šestapadesátiletá Jiřina Ondrová.

Problémy jsou ale i jinde. Že není krytá čekárna pro cestující na zastávce u zlínské Polikliniky ve směru do Otrokovic mrzí například sedmašedesátiletého Karla Knapa. „Jezdí tu spousta nemocných od lékaře a myslím, že jim zrovna nepomůže, když se nemají ve špatném počasí kam schovat. Taky na křižovatce v Loukách, můžete při čekání na spoj leda zmoknout, když zaprší,“ poznamenal.

Třiatřicetileté Erice Stránské chybí rovněž přístřešky ale také automaty na jízdenky ve čtvrti, kde bydlí. „Na Letné není žádný,“ poznamenala.

Majitelem zastávek je město Zlín. Podle náměstka primátorky Miroslava Šenkýře se ale Zlín zvyšovat počet laviček a přístřešků nechystá.

„Zaměřujeme se teď zejména na bezbariérové úpravy, které umožňují všem cestujícím snadný nástup do vozidel,“ sdělil.

Některé kritizované zastávky se však úprav v dohledné době dočkají. Například problém chybějícího přístřešku u polikliniky by se podle Šenkýře měl vyřešit už v příštím roce. „V této lokalitě se vybuduje nová křižovatka s vjezdem do továrního areálu. Spolu s touto stavbou počítáme i s úpravou zastávek,“ podotkl Šenkýř.

Přibýt by měly také prodejní automaty na jízdenky. „Rozšíření automatů na lístky plánujeme. Dnes je jich zhruba pětadvacet a zřejmě pořídíme během příštího roku nejvýše dva další. Nejde totiž o levnou záležitost. Jeden stojí asi 250 tisíc korun,“ vysvětlil ředitel DSZO Josef Kocháň.