Kromě Správy železniční a dopravní cesty hodlá do budovy vlakové stanice ve Zlíně investovat i Obchodní centrum Zlín

Kdo? Společnost Obchodní centrum Zlín, která vlastní řadu objektů v areálu Svitu. Do východní části bývalých baťovských závodů chce přitáhnout lidi.

Není žádnou novinkou, že současná budova vlakové stanice půjde k zemi. Důvodem je plánovaná elektrifikace trati z Otrokovic do Vizovic. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) postaví v místě novou. Vyroste o něco blíže k areálu Svitu a vyžádá si například i zbourání blízkého nonstopu.

„Návrh na nové nádraží zpracováváme v současné době ve spolupráci s městem a soukromým investorem,“ potvrdil Miroslav Bocák ze SŽDC v Olomouci.

„Naši část budovy budou tvořit dvě poschodí, kde vzniknou komerční prostory, a odbavovací hala s prodejem jízdenek či úschovou zavazadel. Objekt bude bezbariérový a doplňovat jej bude podchod na nástupiště. Na vstupu jiného investora nejsme nijak závislí,“ poznamenal Bocák.

Vysvětlil, že SŽDC má na starosti stavbu standardního nádraží, která si vyžádá desítky milionů korun. Díky finančnímu vstupu soukromé společnosti však bude budova nadstandardní.

„V objektu počítáme s veřejnými funkcemi pro České dráhy, Správu železniční dopravní cesty, taxi službu i pro městskou hromadnou dopravu, s parkovacími plochami a komerčními prostory. Když chce člověk využít základní dopravní služby, aby si mohl dát v budově kafe, zajít na oběd nebo koupit noviny,“ přiblížil předseda představenstva Obchodního centra Zlín Martin Jarolím.

Staňte se našimi fanoušky na Facebooku!
Zde vás budeme v průběhu dne informovat o nejdůležitějších a nejzajímavějších událostech z regionu a hlavně vám nabídneme různé soutěže.

Dodal, že investice společnosti do budovy nádraží možná přesáhnou i sto milionů korun.

„Myslím si, že lepší služby mohou přitáhnout lidi do východní části areálu, kde vlastníme nemalé majetky. Záměr je zatím ve fázi studie, ale víceméně jasný,“ doplnil Jarolím.

Kolik bude mít budova pater a jak bude vlastně vypadat, není ještě v tuto chvíli jasné. Projekt musí ještě projednat Útvar hlavního architekta města či památkáři.

Město je však myšlence Obchodního centra Zlín nakloněno. Podle náměstka primátorky Miroslava Šenkýře nabídne nové nádraží díky investorovi podstatně větší komfort.

„Záměr investora vítáme a podrobně jej s ním diskutujeme. Stejně jako společnost Obchodní centrum Zlín očekáváme od projektu oživení chátrajícího areálu,“ sdělil náměstek.

Zástupci SŽDC dokončují v současné době dokumentaci pro územní rozhodnutí. Příští rok se chystají zpracovat kompletní projekt.

Celý záměr včetně elektrifikace má dospět k tomu, že místo motorových vlaků budou jezdit během čtyř let na trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi soupravy elektrické. Měla by se tak zvýšit přepravní kapacita a zkrátit jízdní doba vlaků, čímž by se měl zlepšit komfort cestování po železnici. Poslední termíny rekonstrukcí jsou v plánu na roky 2012 a 2013.