Musí, začnou přípravy na výstavbu nového dopravního terminálu a tím se začne výrazně měnit vzhled autobusového nádraží. Místo obchodního centra má v budoucnu vzniknout nová odstavná plocha pro autobusy.

„Pokud bychom to místo mohli využít jako odstavnou plochu, samozřejmě jej využijeme,“ uvedl ředitel ČSAD Vsetín Oldřich Holubář s tím, že při stavbě terminálu se bude hledat doslova každý volný centimetr.

Budova, která je stále dominantou zlínského autobusového nádraží, byla původně navržena jako dočasná stavba, přesto zde stojí již sedmnáct let. Její zbourání je podle zlínského magistrátu naplánováno do konce června. Provozovatelé obchodů a barů proto musí budovu opustit do konce dubna. Ne všichni však „vyhazov“ nesou dobře.

„Řekli nám to strašně pozdě, teprve v prosinci. Je dost velký problém sehnat nové odpovídající prostory, zvlášť teď, když končí Prior,“ uvedla vedoucí prodejny masa a uzenin Jana Sochůrková. Podle ní jsou zklamaní i jejich zákazníci.

„Ti, kteří dojíždějí do jiných měst a obcí, si tady nakoupili. Jako výhodu to brali zejména senioři,“ přiblížila.

„Jsme tady sedmnáct let a nakonec se dozvíme, že musíme pryč, a to jen čtyři měsíce před koncem,“ uvedl majitel baru Bar-Bar Karel Šindelka.

I když bude bar v jiných prostorách, nepůjde podle něj o adekvátní náhradu.

„Máme tady vybudovanou klientelu, devadesát procent našich hostů jsou štamgasti,“ uvedl majitel baru s tím, že se o vystěhování měli dozvědět nejméně dva roky dopředu.

Podle něj také lidé zaměstnaní v prostorách budovy přijdou o práci.

Ne všechny stěhování trápí. Prodavačky v seconhandu v prvním patře budovy mají opačný názor.

„My jsme rádi, že odtud jdeme pryč. Zdejší prostředí je hrozné. Zatím náhradní prostory nemáme zajištěny na sto procent, ale věříme, že se to povede," uvedla Ivana Dostálová.

Prodavačkám vadí, že v okolí budovy a prakticky pod jejich prodejnou se scházejí bezdomovci, kteří je obtěžovali svým chováním.

„Je to velká škoda, budeme muset chodit jinam. Jsou přece daleko horší věci ve Zlíně ke zbourání, například plechové boudy na tržišti," myslí si čtyři kamarádi štamgasti vinotéky v přízemí Ekofermu. Své jméno ale prozradit nechtěli, prý by měli doma problémy.

„Konečně se s tím začne něco dělat, patřilo to tady k ostudám města," myslí si naopak Věra Nováčková.

Bourání Ekofermu je prvním z mnoha kroků směřujících k přestavbě autobusového nádraží a vybudování nového přestupního terminálu a železniční stanice.

„Díky modernizaci a elektrifikaci železniční trati získá Zlín přímé a rychlejší spojení s dalšími městy a obcemi. Současné rozmístění autobusového a vlakového nádraží, včetně návaznosti na ostatní druhy městské dopravy, neodpovídá požadavkům 21. století a to nemluvíme o vzhledu, který je poplatný době svého vzniku. Nádraží bývá vstupní branou do města, a tak by mělo i odpovídajícím způsobem vypadat,“ komentoval plánovanou výstavbu dopravního terminálu již dříve zlínský radní Patrik Kamas.

Příprava výstavby dopravního terminálu je společným projektem města Zlína a společnosti Bent Holding, která vlastní zlínské autobusové nádraží.