„Je to nepopulární, ale nemáme možnosti, kde stavět další parkoviště," vysvětluje zlínský primátor Adámek

Tedy stejnou částku, za jakou pozemek radnice před lety prodávala kvůli výstavbě obchodně-společenského centra Kaskáda. Z toho firma kvůli finančním potížím vycouvala.

Radní tak uvažovali, co by na místě mohlo vzniknout. Jako nejschůdnější řešení se jeví právě provizorní odstavné parkoviště. To by totiž mohlo v budoucnu snadno ustoupit vhodnějšímu projektu.

„Toto řešení se nabízí i proto, že je tu konečná linky číslo deset. I podle právě vznikajícího dopravního generelu je tlak spíše na zklidnění dopravy v centru města," uvedl zlínský primátor Miroslav Adámek. Zlín do budoucna počítá s větším prosazováním cyklistické dopravy a využíváním městské hromadné dopravy. Tato koncepce tak má mít vliv i na parkování v centru města. Aby vše fungovalo, jak má, je podle primátora potřeba právě taková plocha.

„Je to nepopulární, ale je to tak. My nemáme možnosti, kde stavět další parkoviště. Dnes má každá rodina dvě auta a chce s nimi zaparkovat večer na Svazích a ráno v centru. To při dnešním počtu aut není možné. I patrová či podzemní parkoviště jsou mimo finanční možnosti magistrátu," doplnil náměstek primátora Jiří Kadeřábek.

Plánované patrové parkoviště v areálu budoucího dopravního terminálu tak může být v centru města jednou z posledních staveb tohoto typu. Snaha bude dostat lidi na kola a do městské hromadné dopravy.

„Jak se tato snaha snoubí s praxí, kdy za cestu jednoho člověka se psem z Jaroslavic do Louk a zpět zaplatím přes 130 korun? V Jaroslavicích není automat, v Loukách často pokažený, takže se musí platit draze u řidiče. Tím se lidé do MHD nedostanou," oponuje Antonín Cekota z Jaroslavic.

S jeho názorem však nesouhlasí ředitel Dopravní společnosti ZlínOtrokovice Josef Kocháň. „Já mám jiné počty. Při koupi předplacené karty může naopak jedna jízda vyjít i jen na čtyři koruny," reagoval Kocháň, který také vysvětlil důvody absence jízdenkových automatů v některých městských částech, například v Kostelci či právě Jaroslavicích.

„Aby byl provoz efektivní a automat na sebe vydělal, musí v něm být měsíční obrat alespoň dvacet tisíc korun. Také je možnost, že si místní část na provoz automatu může přispět," doplnil Kocháň.

Instalace jednoho automatu stojí čtvrt milionu korun. „Pak je dále otázkou, kam jej umístit. Dolů, uprostřed, či na konec místní části? Vždy bude někdo znevýhodněn. Podobné je to i v Kostelci. Tam se to tedy vyřešilo tak, že každá rodina má pár jízdenek doma, a pokud ne, skočí si půjčit k sousedům,"doplnil náměstek Kadeřábek.

V samotném centru Zlína mohou motoristé parkovat na 404 zpoplatněných místech. Dalších 704 parkovacíh míst spravují zlínské technické služby v rámci odstavných ploch u Velkého kina, na Březnické ulici, u divadla a na dalších plochách.