Čipové karty potom platí u všech tří dopravců v IDS Napajedla – ČSAD Uherské Hradiště, ČSAD Vsetín i HousaCar. Oslovení místní si rozvoj dopravy pochvalují.

Třiačtyřicetiletý Milan Mičák považuje za hlavní výhodu pravidelné spoje do Otrokovic na vlakové nádraží. „Přestože máme v Napajedlích železniční stanici, všechny vlaky stávají v Otrokovicích. Potom býval problém se dostat domů,“ popsal Mičák. Dodal, že díky častému spojení nemusí dlouho čekat na autobus.

Linky dříve nejezdily také do místní části Pahrbek. „Všechny spoje končily u Hospodářské školy, takže tohle je určitě výhoda. Celkově je zavedení pouliček, jak já tomu říkám, obecně prospěšné,“ zhodnotila pětatřicetiletá Jarmila Mokrášová.

Pětadvacetiletá Hana Odstrčilíková zase uvítala, že díky stavění linek na všech zastávkách nemusela chodit příliš daleko. „Ideální by ovšem bylo, kdyby se naše doprava ještě napojila na městskou hromadnou dopravu Zlín – Otrokovice,“ míní.

Právě s propojením s Dopravní společností Zlín – Otrokovice (DSZO) v budoucnu napajedelská radnice podle místostarosty Milana Vybírala počítá. „Klíčovým bodem je nyní zavedení měsíční jízdenky. Ta však zatím stále čeká na sjednocení cen mezi dopravci, kteří stále jednají. Napojení má být další fází, v tuto chvíli ale zatím nevím, kdy konkrétně k němu dojde,“ objasnil Vybíral.

Starostka Otrokovic Radoslava Matuszková se případným jednáním nebrání. „V tuto chvíli hodnotím integrovaný dopravní systém v Napajedlích jako výhodný i pro občany Otrokovic. Případné propojení je ale zatím v rovině úvah a představ,“ míní Matuszková.

Předseda rady jednatelů DSZO, zlínský radní Zdeněk Blažek sdělil, že už Napajedlím nabídku připojení do dopravního systému v minulosti podal. „Měli jsme už několik společných jednání. Napajedla ale zatím neakceptovala částku v řádech několika milionů, kterou by musela ročně přispět, kdyby byla součástí systému,“ objasnil Blažek.

Tato otázka je podle všech stran předmětem jednání. V IDS se však každopádně počítá s vybudováním dalších tří zastávek, a to Malina, Zámoraví a Jiráskova. Kromě toho by měly jezdit do Napajedel další nízkopodlažní vozy.