Integrovaný dopravní systém (IDS) Napajedla tvoří tři dopravci – ČSAD Uherské Hradiště, ČSAD Vsetín a Housacar Zlín. Funguje už od 10. června, kdy vsetínská společnost navýšila spoje ve směru Otrokovice a Zlín. K tomu, aby mohli Napajedelští jezdit za stejnou cenu, je ale potřeba smlouva IDS mezi místní radnicí, všemi dopravci a Zlínským krajem. Tu zatím podle koordinátora veřejné dopravy Zlínského kraje Zdeňka Procházky uvedené strany neuzavřely.

„Zatím k tomu nebyl důvod. Proto se teď projekt zdržel kvůli cenovému výměru stanovenému státem,“ objasnil. Ministerstvo financí totiž stanovuje maximální cenu jízdného. Pokud by smlouva uzavřena byla, zákon by se na ni nevztahoval. Záměrem napajedelské radnice je ale zavedení stejného tarifu až do Otrokovic, podobně jako je tomu u městské hromadné dopravy. „Občan jedoucí jednu zastávku by tak zaplatil stejně jako ten, který pojede na konečnou,“ upřesnil napajedelský místostarosta Milan Vybíral. Pokud určení ceny není předmětem smlouvy, jednalo by se o nezákonné jednání.
Původní plán tedy zmíněné strany odložily na leden. „Stejné jízdné u dopravců integrovaného systému chceme uskutečnit současně se zavedením měsíční časové jízdenky,“ doplnil místostarosta.

Obyvatelka Napajedel Hana Odstrčilíková doufá, že projekt konečně vyjde. „Jednotliví dopravci si za stejnou trasu účtují naprosto odlišnou cenu,“ vysvětlila.
Rozdíl to je prý někdy výrazný. „V hradišťském autobusu zaplatím po kvítkovickou křižovatku sedm korun, housacarem jedenáct. Vsetínská společnost po mně chce dokonce třináct korun,“ postěžovala si Odstrčilíková.

U dopravců se přitom neliší jenom cestovné, ale i počet kilometrů stejně dlouhé trasy. ČSAD Uherské Hradiště ujede z Napajedel do Otrokovic na nádraží osm kilometrů, ČSAD Vsetín a Housacar Zlín devět. Novinkou budou od září pouze drobné úpravy v jízdních řádech a zastavení linek IDS v průmyslové zóně mezi Napajedly a Otrokovicemi. To zaměstnanci tamějších firem uvítají.

„Spousta spojů kolem zastávky jenom projela. Nezbývalo, než si počkat nebo se vrátit tři kilometry a odtud jet na Zlín,“ popsala obchodní referentka firmy Fatra – R. O. P. International Ivana Bodanská.