O podzemní variantě předběžně jednají zástupci Zlínského kraje, Magistrátu města Zlína a projektanti Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). První návrh, vést trať nad Podvesnou 16 metrů vysoko ve futuristickém tubusu, se totiž ocitl pod palbou kritiky. Před měsícem proti němu ostře vystoupili zlínští radní i obyvatelé dotčené čtvrti.

„Nyní proto hledáme variantu obrácenou, kdy by byla vespod železnice a nahoře silnice,“ představil nový předběžný návrh železničářů krajský radní Petr Hradecký.

Ochotu přizpůsobit projekty požadavkům všech stran potvrdila vedoucí kanceláře Generálního ředitelství SŽDC Anna Kodysová. „Budeme hledat varianty a technická řešení tak, abychom ke shodě došli,“ řekla.

V případě průtahů totiž mohou přijít stavitelé o peníze. „Projekt je časově limitován. Pokud nebude jeho dokumentace pro územní řízení hotová v příštím roce nebo nejpozději na začátku roku 2010, nebudeme moci čerpat peníze z evropských fondů z operačního programu doprava,“ připomenul Hradecký.
Ve hře je vysoká suma peněz. „Kolik by vše mělo stát? Mluvilo se v řádu pěti miliard korun. My v rámci operačního programu máme vyčleněno na to částku 3,2 miliardy korun,“ sdělil Hradecký.

Druhou schůzku o nové trati chce svolat Zlínský kraj do tří týdnů. Elektrifikovaná železnice Otrokovice - Zlín ­ Vizovice se má začít stavět v roce 2010.

Martin Lavay