Ve zmíněných kategoriích vyhodnotili marketingoví odborníci vždy první tři místa, v kategoriích direkt mail a tištěná reklama udělili dvě třetí místa. Tři soutěžící si vysloužili také cenu dětské poroty. Rozhodování pro odborníky ale prý nebylo vůbec jednoduché.

„Kdybychom mohli, určitě bychom ocenili alespoň čtyři nebo pět prací, ta úroveň byla opravdu vynikající. Já jsem zasedal v porotách televizní spoty a nová média a musím říct, že některé reklamy by stoprocentně uspěly i v Epice. Byl jsem příjemně překvapen,“ pochválil zakladatel evropské soutěže reklamy Epica Anrew Rawlins.

Například verdikt dětské poroty velmi překvapil její předsedkyni Jitku Vysekalovou. První místo totiž děti udělily televiznímu spotu, který upozorňuje na důležitost HIV testů v boji proti AIDS.

„Děti nás stále překvapují. Původně jsem si myslela, že je tento spot vůbec neosloví, ba že mu ani nebudou rozumět, ale nakonec tato reklama vyvolala naprosto vážnou diskusi na téma AIDS jako světového problému. A to mezi dětmi od desíti do čtrnácti let,“ popsala Jitka Vysekalová.

Všichni úspěšní si včera převzali ceny při slavnostním vyhlášení v prostorách zlínské univerzity. Podle organizátorů z řad tamních studentů se letošní ročník Duhové kuličky povedl.

„Přestože jsme letos měnili koncept, podle účasti na konferenci i v soutěži to vypadá, že přesun od dětské reklamy k etickému kodexu a zodpovědné reklamě byl krok správným směrem,“ míní manažerka Nela Fišerová.

Všechny reklamy, které odborníci ocenili, je možné zhlédnout na portálu www.duhovakulicka.cz.