Přestože v prvním pololetí letošního roku nemocnice své hospodaření oproti stejnému období roku 2008 zefektivnila, zůstává stále ve ztrátě. „Výsledek jsme zlepšili o třicet pět procent, tedy o 2,6 milionu korun,“ sdělil zástupce ředitele pro ekonomiku a provoz Jiří Procházka. Podle něj ale není možné, aby nemocnice hospodařila trvale v záporných hodnotách.

„Budeme proto limitovat spotřebu materiálu a léků na jednotlivých odděleních. Pacient si samozřejmě zaslouží nejlepší péči, ale naše zdroje nejsou bezedné. Začneme například kontrolovat, aby se nepořizovalo příliš mnoho léků nebo materiálu, které se nestačí spotřebovat než jim vyprší lhůta,“ nastínil další postup Procházka.

Dalších úspor chce vedení nemocnice dosáhnout tak, že bude vyhlašovat více výběrových řízení na dodávky zboží, služeb a zdravotnické techniky. To by mělo podle Procházky snížit pořizovací ceny. „Budeme vyhodnocovat tři ukazatele, z nichž nejdůležitější bude cena, dále kvalita, a například rychlost servisu,“ vysvětlil. Pacient prý ale nedostatkem kvalitní péče rozhodně trpět nebude.

„Je to stejné, jako že se velice dobře svezete volkswagenem, ale ještě lépe mercedesem. My se budeme snažit držet těch volkswagenů,“ vyobrazil situaci ekonomický ředitel.

Nemocnice chce také důsledněji zjišťovat, jak jsou s péčí spokojeni pacienti. „Při příjmu by měl každý obdržet anonymní dotazník, který může vyplnit kdykoli během pobytu,“ řekl ředitel nemocnice Petr Pšikal.

Podle mluvčí zlínské nemocnice Karly Havlíkové pacienti v dotaznících hodnotí chování lékařů a ostatního personálu, stravu či dostatečný pocit soukromí.

„Objevují se například otázky, zda-li se ošetřující lékař pacientovi představil, zda byl pacient dostatečně seznámen se svým zdravotním stavem, nebo jestli by doporučil Baťovu nemocnici svému známému,“ vybrala mluvčí některé z dotazů.

Dosud má Baťova nemocnice k dispozici hodnocení od téměř čtyř stovek respondentů. „Vyplynulo z nich, že kvalita služeb se zlepšila,“ uvedl ředitel Pšikal. Podle něj je jedním z důvodů zvýšené spokojenosti pacientů také snížení fluktuace zaměstnanců z devíti na pět a půl procenta.

V rámci hodnocení uplynulého půlroku se vedení nemocnice vrátilo také k anonymnímu dopisu, který kritizoval poměry v nemocnici.

„Na jakýkoli anonymní dopis se reaguje velmi těžce. Jedná se o spekulativní záležitost, kterou se snažím řešit neosobně a proto se například nepídím ani po jeho případném autorovi,“ tvrdí ředitel Pšikal.

Vedení nemocnice přesto provedlo interní přezkoumání veškerých nařčení. „Naše šetření šlo napříč příslušnými obory a útvary. Právní záležitosti řešil vedoucí právního oddělení, ekonomické zkoumal ekonomický útvar, to se týkalo například smluv, a personální otázky řešilo také příslušné oddělení. Všechna nařčení byla vyvrácena a já veřejně vyzývám ty, kteří v médiích informovali o tom, že disponují důkazy o korupci v nemocnici, aby je neprodleně zveřejnili,“ zakončil Pšikal.