Nový ředitel české dopravní policie Martin Červíček proto připravuje koncepci, ve které má být většina kontrolních akcí plně v režii krajských poboček.

Vedoucí kroměřížské dopravky Milan Kalina si však nemyslí, že by to nějak zásadně změnilo práci policistů v terénu. „Praxe zůstává stejná. Regionální akce si plánujeme sami a v pohotovosti jsme v podstatě neustále. Čtyři muži jsou nonstop v terénu,“ míní Kalina.

Do boje proti neukázněným řidičům jdou ale kroměřížští dopravní policisté s novými metodami. „Měníme systém ze statického na dynamický. Policista se teď víc pohybuje, používá víc měřicí techniky a je schopný kontrolovat rychlost řidičů i za jízdy. Výsledky pak hlásí hlídkám na pevných stanovištích,“ nastínil Kalina.

Chmurná statistika nehodovosti trápí také policisty z kroměřížského regionu

Nově chtějí policisté také využívat civilního auta s kamerou a nebýt tak mezi řidiči nápadní. „Všechny tyto změny jsou ekonomicky náročnější, ale doufejme, že přinesou výsledky,“ dodal šéf kroměřížské dopravky.

Zároveň však upozornil, že nový pracovní systém sám o sobě stačit nebude. „Dopravní bezpečnost ovlivňují z padesáti procent také stavební úpravy, jako jsou kruhové objezdy nebo zpomalovací ostrůvky,“ připomněl Kalina. Problém vidí i v nedostatečném počtu lidí v terénu. I proto začínají dopravní policisté spolupracovat s městskými strážníky a krajským úřadem.

VÍCE ZPRÁV Z REGIONU ČTĚTE ZDE