„Kolik je vlastně hodin?" přesně tohle si říkají Zlíňané, kteří mají mobil hluboko v tašce anebo nemají zrovna na ruce hodinky. Hodiny, které ukazovaly čas procházejícím na Třídě T. Bati, podchodu, Zarámí, či na vstupní bráně Svitu jsou pryč.

„Je pravda, že si na to všichni tak nějak zvykli, stejně ani jedny neukazovaly přesný čas," konstatovala Marie Trdlicová ze Zlína. Magistrát však prý sjedná nápravu. Hodiny, které šly svou vlastní časovou cestou byly demontovány.

„Například na Zarámí byly loni hodiny zrušeny, město však zvažuje, že zde umístí druhou elektronickou úřední desku, součástí spořiče obrazovky by měl být čas," uvedl mluvčí města Zdeněk Dvořák s tím, že Zlíňané mohou využít i hodiny na zlínských kostelích, nebo na zastávkách MHD, jak na elektronickém zařízení informujícím o příjezdech spojů, tak na automatech na jízdenky.

Další zcela nový časový ukazatel podle něj bude i na zařízení, které bude monitorovat kvalitu ovzduší. Město nyní dojednává jejich instalaci na místo původní monitorovací stanice na bývalé bráně do Svitu.

Přesný čas by se měl vrátit i na místo, kde je nejvíce třeba – na autobusové nádraží. Lidé, kteří denně využívají služeb meziměstské dopravy, si už ani hodin na nástupištích raději nevšímají. Na každém nástupišti totiž ukazují jiný čas.

„Měla jsem v každé ruce jednu tašku, spěchala jsem na autobus, přišla jsem na nádraží a podle času, který ukazovaly hodiny na nástupišti, by měl být autobus dávno pryč, strašně jsem se vylekala," popisovala Zdena Popelková z Uherského Hradiště, která do Zlína jezdívá za vnoučaty.

„My máme přesný čas tady v těch strojcích, jedeme přes GPS, takže odjíždíme opravdu přesně," říká řidič meziměstské dopravy Svatopluk Januška. Podle něj jsou ale hodiny na nástupištích takříkajíc „past" pro cestující. Lidé jsou často zmatení.

„Zrovna včera přiběhla paní, že už si myslela, že to nestihne, utíkala přes celé nádraží a přitom měla několik minut čas. Jenže ji právě hodiny na nádraží prý zmátly," popsal nedávné trable s hodinami na zlínském nádraží Svatopluk Januška.

„Ty hodiny jsou již zastaralé, mechanické a nejdou synchronizovat," vysvětlil současný stav Josef Růčka, ředitel pro strategii ČSAD Invest, jehož jedna z dceřiných společností, ČSAD Vsetín, má zlínské autobusové nádraží v pronájmu. Jak uvedl, situace s hodinami, které jdou na každém nástupišti jinak je trápí a sjednají tak nápravu.

„Stávající hodiny budou odstraněny a budou nahrazeny novými, digitálními," slíbil Josef Růčka s tím, že se tak stane nejpozději do konce tohoto měsíce. Cestující se podle něj také dočkají opravy čekárny.

Autobusové nádraží, ve Zlíně, které není zrovna v ideálním stavu ale čeká velká změna, která jej konečně uvede do 21. století – dopravní terminál. „Současně probíhají jednání mezi subjekty, kterých se autobusové nádraží týká. A to vlastníkem nádraží Bend Holding, společností Cream, Zlínským krajem a zlínským magistrátem," zmínil Josef Růčka. Dodal, že všechny strany mají na vybudování zlínského dopravního terminálu zájem.