Podle vedení Dopravní společnosti Zlín­Otro­ kovice (DSZO) jde o neškodný jev a zastávky ani pneumatiky nijak netrpí.

„Když se pištění ozvalo poprvé, tak jsme si mysleli, že došlo k nějaké nehodě. Teď už jsme si na ty zvuky zvykli. Poznáme, kdy je venku mokro a prší,“ přiznal s úsměvem Radim Vyoral z firmy u nové zastávky MHD v ulici K Pasekám. „Je ale nepříjemné, když vás to třeba v pět ráno budí,“ postěžoval si Zdeněk Jelínek z vedlejšího rodinného domu.

Vedení DSZO novinku hájí. „Od veřejnosti dostáváme na nové zastávky příznivé ohlasy,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Lidé si podle něj pochvalují zejména nové nástupní hrany, které usnadňují nastupování do vozidel. Podle DSZO vozovka ani pneumatiky při pištění nijak neobvykle netrpí. „Nové zastávky pneumatiky nadměrně neopotřebovávají, právě naopak. Jsou k nim šetrnější,“ sdělil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota. Podle řidičů je navíc pištění jen dočasné. „Prý má do 14 dnů zmizet, než se sjede povrchová vrstva. Je pravda, že se už některé zastávky tak hlasitě neozývají,“ popsal vlastní zkušenost řidič trolejbusu Zdeněk Smolka.

Město Zlín a správci komunikací chtějí během letošního léta dokončit rekonstrukci celkem deseti zastávek MHD. „Nyní se dodělávají dvě zastávky v České ulici,“ upřesnil Cekota. Město chce opravit ale i další. „Máme zájem na pokračování tohoto projektu. Deset nových zastávek by nemuselo být v tomto roce ještě posledních,“ dodal náměstek zlínské primátorky Miroslav Šenkýř. Náklady na rekonstrukci jedné zastávky jsou podle něj 1,5 až 2 miliony korun.

Martin Lavay