„Zájem prodejců je teď velmi malý, nabízený sortiment se velmi zúžil. Efektivnější proto bude ušetřit na energiích a prodej znovu obnovit od března,“ informoval primátor Zlína Jiří Korec.

S nezájmem ze strany prodejců i zákazníků bojuje rekonstruované tržiště celý rok. Někteří obchodníci si v průběhu roku stěžovali na nové pulty, na které se jim nevejde zboží. Nebo markýzy, které nelze použít v dešti. Nakupující zase žádají pestřejší sortiment a chtějí i zavedené stánkaře z minulosti.

Rekonstrukce tržnice za 100 milionů nepřinesla to, co město očekávalo. Život do centra nevnesla.

Jak návštěvnost tržiště zvednout?

„Po rekonstrukci si prodejci a zákazníci hledají cestu k novému tržišti pomalu. Nabídka byla pestrá, bohužel si lidé odvykli na tržišti nakupovat a dávají přednost supermarketům, kde najdou vše pod jednou střechou. Pracujeme na tom, aby letošní sezona byla naplněna zajímavou nabídkou i přílivem zákazníků. Měli bychom mít tržiště hodné krajského města,“ řekl za magistrát mluvčí Tomáš Melzer.

V rámci akcí jako Starým věcem nový život, Psí market, Dušičkový den nebo Vánoční jarmark v sezoně 2023 byla podle statistik města nejvyšší obsazenost prodejci za posledních pět let. Průměrně zde své zboží nabízelo 370 prodejců měsíčně. Zájem o prodejní místa je pak zejména v hlavní sezoně. Tou je období od března do konce června a od září do závěru listopadu.

Program na tržišti se propojí s okolními akcemi 

Město plánuje změnit celkový koncept fungování tržiště, aktuálně připravuje celoroční program akcí. Ten by měl navazovat na akce konané v nejbližším okolí - park Komenského, sad Svobody nebo náměstí Míru. „Dále počítáme se zapojením více gastronomických zážitků a tematických akcí. V neposlední řadě by se měly v pravidelných intervalech konat farmářské trhy,“ doplnil Melzer.

Větší důraz bude kladen na propagaci akcí na tržišti, aby o těchto věděli jak Zlíňané, tak obyvatelé okolních měst.

„Naším cílem je, aby tržiště podpořilo oživení centra Zlína, na kterém město postupně pracuje,“ uzavřel Melzer.