Důvodem uzavírky je výstavba nového kruhového objezdu v křižovatce silnic u odbočky na Petrůvku a také celková rekonstrukce dvoukilometrového úseku od zmiňované křižovatky po začátek Luhačovic.

Řidiči si však postojí na trase už nyní, protože přípravné práce začaly ve druhé polovině března.

„Semafory pouštějí postupně všechny tři směry, takže si člověk počká," komentoval situaci na místě samém Antonín Bařinka, jeden z řidičů, kteří tuto trasu pravidelně využívají.

„Rozhodně se vyplatí vypnout motor," radí motorista. I to svědčí o tom, že kolony nejsou zrovna krátké. „Už se těším, až to bude hotové," dodal.

Pro vozidla nad sedm a půl tuny je však tento úsek uzavřen. Objízdná trasa vede přes Zlín, Bohuslavice u Zlína a Biskupce u Luhačovic. To přináší úlevu především návštěvníkům a obyvatelům Luhačovic, kteří si na tranzitní kamionovou dopravu běžně jezdící přes lázeňské město v minulosti mnohokrát stěžovali.

„Je to poznat a uvítali bychom, kdyby to tak zůstalo," připomněl starosta František Hubáček.

„Tranzitní kamionová doprava je lázeňskými hosty vnímána dost špatně," dodal.

A to podle něj na atraktivitě kulturnímu centru našeho regionu příliš nepřidá. Starosta vidí hlavní příčinu zatížení města tranzitní dopravou především v dlouhodobém odkládání stavby rychlostní silnice R49.

Ředitelství silnic Zlínského kraje si od nového kruhového objezdu u Luhačovic slibuje hlavně větší bezpečnost.

„Sníží se rychlost vozidel projíždějících po původní hlavní silnici a vozidla od Petrůvky a od autokempu se budou moci pohodlněji zařadit," vysvětlil mluvčí Vojtěch Cekota.

Původně zde byly v malém odstupu za sebou dvě křižovatky ve tvaru písmene T.

„Šlo o úsek, na kterém se staly dopravní nehody s vážnými následky," dodal Vojtěch Cekota. To potvrzuje i starosta Luhačovic František Hubáček.

„V minulých letech se staly případy, kdy nic netušící řidiči jedoucí po hlavní silnici byli smeteni vozidly jedoucími od Petrůvky," vzpomínal.

Celá rekonstrukce tohoto úseku má přijít na bezmála osmnáct milionů korun a je spolufinancována z fondů Evropské unie v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. Dotace má být minimálně sedmdesát procent celkově uznatelných nákladů, zbytek zaplatí Zlínský kraj ze svého rozpočtu.

Po dokončení stavby a také opravovaného úseku mezi Zádveřicemi a Horní Lhotou by měl být hotov celý čtrnáctikilometrový úsek mezi Zádveřicemi a Luhačovicemi.

„Je to výsledek naší šestileté stavební činnosti na této trase," uzavřel Vojtěch Cekota.

ROMAN BUČEK