„Jde o poslední dosud nedokončený úsek dálnice D1 na trase Brno – Kroměříž, který výrazně přispěje k napojení Zlínského kraje na dálniční síť, zrychlí spojení mezi Brnem a Kroměříží a významně také ulehčí provozu na komunikacích v okolních obcích,“ potvrdil Jan Hrabovský ze stavební společnosti Skanska.

A radost z toho budou mít také u Bezměrova: řidiči jedoucí z Brna už totiž nebudou sjíždět poblíž známé křižovatky a v místě by tak podle policistů mělo konečně výrazně ubýt nehod.

Jenže nehody mohou podle všeho po změně přibývat jinde. „Předpokládáme, že se problémy objeví na okraji Kroměříže na křižovatce ulic Jožky Silného a Hulínská,“ upozornil zástupce vedoucího kroměřížské dopravní policie Antonín Horák.

Dálnice totiž končí právě na silnici mezi Skašticemi a Kroměříží, a většina vozů jedoucích od Brna pak bude pokračovat zřejmě právě ke zmíněné křižovatce.

V místě, kde se protínají trasy k centru Kroměříže, do Dolních Zahrad, na Hulín a Skaštice provoz řídí semafory, přesto však mají policisté už předem obavy.

„Větší hustota provozu s sebou logicky přináší větší nebezpečí dopravních nehod,“ vysvětluje Horák.

Křižovatce se uleví až s připojením dalšího dálničního úseku, který povede do Říkovic. Ten by měl být podle plánů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončen v druhé polovině roku 2010.

Zhruba ve stejné době by měly být poblíž Hulína zprovozněny také rychlostní silnice R55 kolem Otrokovic až do Hodonína a R49 ve směru na Fryšták a dále až ke slovenským hranicím.

„R55 je hrazena z Evropských fondů a předpokládané dokončení je v plánu v září příštího roku. Silnice R49 je však hrazená státem a její zprovoznění závisí na schválení rozpočtu na příští rok,“ nastínila možné komplikace mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Státní rozpočet se podle ní bude schvalovat v září, pak se tedy uvidí, zda bude rychlostní silnice dokončená v plánovaném termínu, který je stanoven také na září roku 2010.

Případné zdržení stavby by však rozhodně nepotěšilo Hulín, který v současnosti denně dusí obrovské kolony aut a právě otevření R55 a R49 tomu mělo nejvíce ulehčit.

„Musíme jednoduše vydržet. Před kolonami kamionů z dálnice nás však ochrání také znovuotevření rekonstruovaného průtahu Bučovicemi,“ doufá starosta Hulína Roman Hoza.

Hlavní tah první třídy číslo padesát na Uherské Hradiště a dále na Slovensko byl uzavřen už od dvanáctého května a spousta aut a především pak kamionů místo oficiální objízdné trasy projížděla právě Hulínem. Znovuotevření trasy je plánovano stejně jako nový dálniční úsek na 15. září.