Zakázka je rozdělena na celkem šest částí podle oblastí (Zlín, Uherské Hradiště, Kroměříž, Vsetín, Valašské Meziříčí, Valašské Klobouky).

„Vybrali jsme dopravce, kteří pro tyto oblasti předložili nejvhodnější nabídku, tedy nejnižší cenu, a zároveň splnili všechny požadované kvalifikační a technické podmínky,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy.

Oproti současnému stavu dojde od prosince letošního roku k posílení autobusových linek ve Zlínském kraji, celkový počet kilometrů bude navýšen o více než 20 %.

Dalšími přínosy nového konceptu budou rychlost a pravidelnost spojení, modernější vozový park (průměrné stáří autobusů maximálně 6 let) a díky plánovanému zavedení Integrované dopravy Zlínského kraje také příznivá cena jízdného, možnost použití pouze jednoho jízdního dokladu i v případě kombinace vlaku a autobusu a garantované přestupy (návaznosti) mezi jednotlivými druhy dopravy.

Schválení uzavření smluv s vybranými dopravci bude předloženo Radě Zlínského kraje až následně, vzhledem k probíhajícímu správnímu řízení, vedenému Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na základě návrhu společnosti BusLine LK s.r.o., která však nabídku na služby ve Zlínském kraji nepodala. Společnost BusLine LK s.r.o. vznesla námitku vůči celkovému zadání podmínek soutěže.

„Vedení skupiny BusLine se z důvodu probíhajícího řízení před ÚOHS k podrobnostem našeho podnětu nebude více vyjadřovat.,“ uvedla na dotaz Deníku, co konkrétně podle BusLune nebylo v zadání v pořádku, mluvčí společnosti Nikola Bradíková. 

Vybraní dopravci v kraji podle oblastí

Oblast Zlín – ARRIVA MORAVA a.s.

Oblast UH – ČSAD BUS Uh. Hradiště a.s.

Oblast KM – KRODOB BUS a.s.

Oblast Vsetín – Transdev Morava s.r.o. a TQM – holding s.r.o.

Oblast Valašské Meziříčí – Transdev Morava s.r.o. a TQM – holding s.r.o.

Oblast Valašské Klobouky – ČSAD BUS Uh. Hradiště a.s.