Od ledna se Želechovice stanou samostatnou obcí a případné zachování linky bude muset řešit smlouva s Dopravní společností Zlín – Otrokovice (DSZO). Zřejmě ji však nebude mít kdo vyjednat.

Občanské sdružení Želechovice, které iniciovalo odtržení totiž podle právních předpisů s DSZO jednat nemůže. Takovou pravomoc bude mít až nový, dočasný správce, kterého dosadí ministerstvo vnitra. To však nebude dřív než po Novém roce. Proto hrozí, že než ve funkci rozkouká, trolejbusy do obce nepojedou.

Vedení DSZO tvrdí, že je připraveno jednat. Nemá ale s kým. „Případné pokračování provozu naší linky MHD do Želechovic i v příštím roce už bude záviset na těch, kteří budou pověřeni jednat za nově vzniklou obec. Zatím se na nás s takovým požadavkem nikdo neobrátil,“ konstatoval ředitel DSZO Josef Kocháň.

„My bohužel k jednání nemáme mandát,“ přiznává Pavel Janíček z Občanského sdružení Želechovice.

Magistrát podobné zmatky předvídal. „Právě na toto období s otazníkem už Zlín upozorňoval v minulých měsících,“ uvedla mluvčí zlínské radnice Marie Masaříková.

Ministerstvo vnitra, které má do Želechovic nad Dřevnicí dosadit po novém roce svého dočasného správce, na problém a dotaz Deníku nebylo schopno reagovat.

Ani poté, co budou mít Želechovice vedení, není jisté, zda k dohodě s DSZO dojde. Želechovickým se totiž zdá částka 3,2 milionu ročně, kterou společnost navrhla, nepřiměřeně vysoká.

Hybridní trolejbusy jezdí do Želechovic nově od letošního 1. dubna. Do nejvýchodnější části Zlína zajíždí podle současného jízdního řádu 17 spojů v pracovních dnech a 6 spojů o sobotách a nedělích.

Cestující si na novou linku rychle zvykli a začali ji využívat. Její zrušení by je mrzelo. „Každopádně by to byla škoda. Želechovjani MHD hodně využívají. I když jezdí autobusy a vlaky, tak jsou tyto spoje nedostačující,“ uvedla Markéta Krajčová z Želechovic. „MHD využívá syn a byla by škoda ho zrušit,“ měla stejný názor i Lenka Sovadinová z Želechovic.

Martin Lavay