Popsal tak problém, na který obyvatelé a návštěvníci města dlouho upozorňují. Také čtenáři Deníku označili nevzhledná místa jako velký škraloup města.

Vlakové ani autobusové nádraží není hodno krajského města

Ilustrační foto.K nádražím se řadí i nechvalně známé torzo na Jižních Svazích. Deník se zeptal vedení radnice, co se v těchto záležitostech vykonalo a jaké jsou možnosti města. Všechna tři problémová místa jsou totiž soukromým majetkem. Asi nejdál je výkup torza na Jižních Svazích.

„V podstatě nám zbývá doladit pouze detaily. Všechna třecí místa včetně ceny jsme již během posledních měsíců dojednali," prohlásil primátor Miroslav Adámek (STAN).

Podle nejaktuálnějších zpráv se budou smlouvou o odkupu torza zabývat radní města už toto pondělí. Pokud odkup doporučí, bude definitivní schválení na novém zastupitelstvu. Následně by město mohlo zajistit demolici a torzo by šlo po 27 letech k zemi.

Složitější situace je u Zlínských nádraží. O rekonstrukci toho vlakového se mluví už dlouhá léta.

Jedná se však o akci Správy železniční dopravní cesty a Českých drah.

„Tento projekt je pro naše město velmi důležitý a je potřeba ho dotáhnout do konce. Modernizace železničního spojení má pro naše obyvatele velký význam. Při jednáních jsme byli ujištěni, že se v oblasti investic na železnici jedná o jednu ze tří priorit," upozornil primátor Miroslav Adámek.

Rekonstrukce kolejiště má být hotová v roce 2018. Jasno stále není o umístění výpravní budovy. Společnost Cream, majitel řady budov v továrním areálu, už v minulosti zmínila, že je připravena Správě železniční dopravní cesty nabídnout, že budovu postaví a „železnice" by ji poté splácely, či si ji pronajaly. Podmínkou by však bylo umístění poblíž plánovaného obchodního a společenského centra Fabrika.

„My primárně musíme řešit potřeby města a jeho obyvatel. Ve hře je více variant, rozhodnuto není," reagoval na tyto zvěsti Jakub Ptačinský, mluvčí Správy železniční a dopravní cesty.

Nejvíce otazníků je ohledně autobusového nádraží ČSAD

Tomu by slušelo jak zmenšení, tak jakékoli zvelebení. Nádraží však patří společnosti Bent Holding podnikatele Zdeňka Zemka, kterému patří také ČSAD Vsetín.

„Autobusové nádraží je ryze soukromý majetek, do kterého město investovat nemůže, i kdyby chtělo. S majitelem jsme se, v souvislosti s dopravním napojením Baťova areálu a plánované výstavby dopravního terminálu, pochopitelně setkali a zajímali se o jeho plány do budoucna. Představil nám skicu upraveného autobusového nádraží s další výstavbou, nicméně podrobnosti, popřípadě termíny realizace dále nesdělil," vysvětlil Jiří Kadeřábek (Zlínská volba), který má v kompetencích dopravu a investice.

Zlínský deník se pokusil získat i vyjádření majitele autobusového nádraží. Vzhledem k jeho časovému vytížení se jej do uzávěrky však nepodařilo ani přes jeho mluvčího kontaktovat.

Čtenáři ukázali, kde vidí slabiny města

Obyvatele Zlína podle výsledků internetového hlasování, které dva týdny běželo na našem webu, trápí
v jejich městě nejvíce tyto problémy:

1. Nevzhledná zákoutí města (nádraží ČSAD, ČD, torzo) - 43 %

2. Nová podoba podchodu u náměstí Práce - 27 %

3. Cena vody a dalších služeb ve městě - 12 %

4. Dopravní zácpy, nedostatek parkovacích míst na sídlištích - 8 %

4 NEJ události posledních 4 let

1. Za poslední čtyři roky hráli zlínští hokejisté dvakrát finále ligy a v tomto roce získali titul.

2. Provedlo se několik velkých investic. Rekonstruoval se Gahurův prospekt, podchod či park Komenského.

3. Ve Zlíně probíhal soud s hlavními aktéry zlínské větve metanolové kauzy. Kauzy, která hýbala Českem.

4. Pokračovala proměna továrního areálu. Přibyly zde služby i opravené budovy. Sídlí tu i pošta.

PTÁME SE VE ZLÍNĚ: Co vám chybí ve vašem městě?

Jiří Kudler, 41 let, projektant: Ve Zlíně mi rozhodně chybí historické budovy, je to tady moc moderní. Nejsem na to moc zvyklý. Líbí se mi třeba Olomouc nebo Kroměříž, kde jich je plno. Tady toto zde postrádám.

Kristýna Hejdová, 58 let, v domácnosti: Kdyby nebyly plošné zákazy venčení psů a mohli by chodit do parku na vodítku. V jiných městech to nevadí. Když je tak pěkně, jdu se projít po parku a dostanu pokutu, tak to mi přijde nenormální.

Věra Kalčíková, 69 let, důchodkyně: Bydlím na Jižních Svazích. Uvítala bych, kdyby tam bylo zastřešené koupaliště. Třeba by stačilo, kdyby se ke koupališti Panorama přidělal krytý bazén, aby se tam dalo chodit celoročně.

Ondřej Pospíšilík, 42 let, důchodce: Bydlím na Filmových ateliérech. Velmi se mi bydlení zamlouvá a nic mi nechybí. Jinak s centrem Zlína a jeho okolím jsem také spokojený.

Věra Macnerová, 78 let, důchodkyně: Ve Zlíně mi nic konkrétního nechybí. Narodila jsem se tady a jsem tu spokojená. Jediná věc, která mě rozčiluje, je neustále narůstající počet aut. To by se podle mě mělo nějak omezit.

Kdo u nás 4 roky vládl:

primátor: Miroslav Adámek (STAN)

koalice: TOP 09/STAN*, KDU-ČSL, ZHN, MOR**, VV***

* TOP09/STAN došlo k rozdělení. Někteří zastupitelé za TOP 09/STAN přešli do hnutí Zlín 21 a v koalici zůstali.

** MOR se rozštěpil, část zastupitelů přešla do opozice, část zůstala v koalici pod subjektem Zlínská volba.

*** Věci veřejné zanikly.

opozice: ODS, ČSSD, KSČM, nezařazení