Stavba je rozdělena na dvě etapy. První zahrnuje výstavbu křižovatky před obcí s odbočením na budoucí obchvat, druhá pak obchvat samotný. "Na první část jsme si již požádali o vydání stavebního povolení. Očekáváme, že ho získáme v březnu. Vzhledem k tomu, že Státní fond dopravní infrastruktury se stavbou počítá, zřejmě nic nám nebrání zahájit práce v roce 2008," řekl Vacula. U druhé etapy ŘSD ještě dokončuje výkupy pozemků.

Bánov, kde žije asi 2000 obyvatel, trpí kamionovou dopravou, výjimkou nejsou ani vážné dopravní nehody. Ve směru od hranic se Slovenskem totiž silnice v obci výrazně klesá. Podle měření hluk z dopravy překračuje povolené limity, způsobuje i zvýšenou prašnost. "Doprava je natolik hustá, že je často obtížné silnici vůbec přejít či se na ní dostat z vedlejší komunikace," uvedl starosta Zbyněk Král.

Takřka celá silnice I/50 byla v minulosti na území Zlínského kraje zásadním způsobem modernizována. Vznikly například stoupací pruh v kopcích u Buchlovic, stavbaři postavili obchvaty Uherského Brodu a Uherského Hradiště, přeložili cestu v úseku od Kunovic do Veletin a ve zhruba padesátikilometrovém úseku od Starých Hutí k Rasové obnovili povrch. U Veletin jsou pak dva nové mosty. Úpravy si vyžádaly více než tři miliardy korun.