Silničáři připravují propojení silničního půlkruhu R55 kolem města s novým úsekem R55 vedoucím až za Hulín. Celou trasu chtějí slavnostně otevřít v prosinci

Napojení chtějí dokončit a novou rychlostní silnici slavnostně otevřít v doposud neupřesněném termínu v prosinci. Řidičům ale současně ztěžuje jízdu po obchvatu i jeden uzavřený jízdní pruh u otrokovické protihlukové stěny. Tu zde stavějí silničáři paradoxně již podruhé. Napoprvé totiž stěna přestala vyhovovat protihlukovým normám, silničáři ji proto rozebrali a teď ji budují znovu.

„Provoz na obchvatu je nyní omezen. Rychlostní silnice je v této etapě výstavby dočasně ukončena mimoúrovňovou křižovatkou Otrokovice sever. To znamená, že ve směru na Přerov se po obchvatu města nedostanete dál než po mimoúrovňovou křižovatku Otrokovice sever a ze strany od Tlumačova musíte pokračovat za železničním nadjezdem po silnici I/55 do Otrokovic,“ vysvětlila mluvčí otrokovické radnice Lenka Krupková.

Přeplněná pravoúhlá křižovatka na severním okraji Otrokovic způsobuje problémy především řidičům dlouhých kamionů. Řidiči autobusů situaci zvládají. „Trošku je to nyní nepřehledné, ale větší problémy jsme nezaznamenali. Řidiči osobních aut, kteří sjíždějí z obchvatu, snad jezdí o něco rychleji, než by měli,“ popsal současný stav Břetislav Růžička z ČSAD Zlín.

Jízdu po zkráceném obchvatu nyní komplikuje i jeden uzavřený jízdní pruh u nově dokončované protihlukové stěny. Silničáři ji u Otrokovic stavějí již podruhé. „Když se projektovala, platili jiné normy na hluk. Ty se změnily až v průběhu výstavby,“ vysvětlil ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Zlín Karel Chudárek. Připomenul, že panely z první stěny silničáři samozřejmě nevyhodili, ale použili znovu. Vztyčit ale museli nové sloupy. „Kolik stálo vybudování staré stěny a její rozebrání vám neřeknu to je částka, která je v miliardové stavbě obchvatu. Vybudování nové protihlukové stěny, která vyhovuje novým normám na hluk, stálo dvacet milionů korun,“ sdělil ředitel.

Obchvat Otrokovic zkrátili silničáři v těchto dnech na polovinu, protože napojují jeho severní část na nově postavenou rychlostní silnici R55 vedoucí z Otrokovic až za Hulín. „Zprovoznění celého úseku předpokládáme letos v prosinci, přesný den ještě nebyl stanoven,“ sdělila Deníku mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Řidiči se ale ještě ani po tomto datu možná neprojedou po „dálnici“ z Otrokovic až do Prahy. U Kroměříže totiž řeší silničáři další komplikace. „U D1 máme kvůli intenzivním dešťům na jaře letošního roku, kdy jsme byli nuceni odvážet techniku ze stavby, určitý skluz. O tomto problému v těchto dnech probíhají aktivní jednání,“ doplnila Vápeníková.

Martin Lavay

Staňte se našimi fanoušky na Facebooku!
Zde vás budeme v průběhu dne informovat o nejdůležitějších a nejzajímavějších událostech z regionu a hlavně vám nabídneme různé soutěže.

Aktuální témata Zlínského deníku:

DOPRAVNÍ SERVIS
Veškeré informace týkající se osobní i veřejné dopravy a cyklostezek v regionu.

KOMUNÁLNÍ VOLBY 2010
Vše ohledně voleb, které proběhnou ve dnech 15. a 16. října 2010.

MÁME RÁDI KACHNY
Nepravidelná rubrika pravidelně plná neuvěřitelných zpráv.

DENÍK ZLÍŇÁKA
(Ne)oficiální blog reportérů Zlínského deníku o dění v regionu i mimo něj.