„Doufáme v to," říká pro Deník ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek. Podotýká však, že zatím ještě pro to nemají vykoupené všechny potřebné pozemky, a to od osmi majitelů.

„Pouze dva nechtějí prodat, ale u jednoho to snad vyřeší podaný návrh na vyvlastnění. Ostatní jsou takzvaně zaseknuté jiným případem. Jedná se například o dědická řízení, úmrtí či exekuce. Většinou se ale snad dohodneme," vysvětluje ředitel.

Jihovýchodní obchvat má podle něj navázat na ten stávající severovýchodní, vedený bude za hřbitovem v otrokovické části Kvítkovice, poté se napojí na stávající silnici I/55.

„Laicky řečeno se napojí na cestu u benzinky na konci napajedelské průmyslové zóny. Čerpací stanice je poslední stavba před mostem přes řeku Moravu," přibližuje zjednodušeně Karel Chudárek. Ujišťuje také, že obchvat má být vedený mimo bytovou zástavbu, nejblíže domům bude akorát v otrokovických Kvítkovicích.

„I tak bude ale vedený poměrně daleko od nich, navíc tam zřídíme protihlukovou stěnu," podotýká ředitel. Náklady na jihovýchodní obchvat odhadl na 1,2 miliardy korun.

Starosta Otrokovic Jaroslav Budek jednoznačně představu jihovýchodního obchvatu vítá, čekají už na něj totiž řadu let. Jeho existence navíc výrazně pomůže ulevit frekventované kvítkovické křižovatce od části dopravy.

„Odhadem bych to viděl, že doprava by se snížila o nějakých dvacet procent, což by bylo dobré," říká starosta. Souhlasí s ním také například Marie Bělíčková, obyvatelka Kvítkovic.

„Snad by pomohl a už aby byl. Uleví nám, doufejme, od nadměrné dopravy. Ve špičce je to na kvítkovické křižovatce hrozné. Auto jedno za druhým, do toho autobusy, nákladní auta, také přejít přes cestu je hrůza, je to na dlouho," říká Marie Bělíčková.

Stejný přínos v obchvatu vidí i Věra Klásková. „Určitě za něj budu ráda, nebude tak hustý provoz," míní.

Po dokončení stavby obchvatu by na řadu měla přijít další etapa, do které by se po-dle šéfa zlínské správy ŘSD Karla Chudárka měli dělníci pustit nejdříve v roce 2020. Nová R55 by vedla kolem Fatry, kde by vznikla takzvaná estakáda na sloupech, cesta má pokračovat formou zářezu přes Spytihněv a dále vést ve směru na Babice.