„Je to sice pět minut, ale ze školy nebo na koleje jezdím vždy s plným báglem věcí i skript, a tak se to člověku celkem pronese," tvrdí studentka. Petra Kochová je tak jednou z cílových skupin, které novou centrální linku MHD uvítají. V průběhu prosince už bude moci nastupovat i vystupovat přímo před nádražím.

Spojení oživí také ulici Kvítkovou

Nová linka také zvýší dopravní obslužnost dalších zlínských lokalit. Vznikne totiž hned sedm nových zastávek. Po zavedení linky se počítá nejprve s třicetiminutovými intervaly jízd.

„Asi po třech měsících provedeme průzkum vytíženosti linky. Bude-li zájem cestujících větší, je možné zkrácení intervalu na patnáct minut," ujistil ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň.

Časy odjezdů budou podle ředitele navazovat na příjezdy vlaků z Otrokovic. V některých částech Zlína se díky nové lince a tedy i novým zastávkám výrazně zkrátí docházková vzdálenost ke stanovišti vozů MHD. Týká se to především severní části čtvrti Podvesná nebo ulic Kvítková a Vodní. Magistrát předpokládá, že lepší spojení může ulici Kvítkovou znovu oživit.

„Spojení MHD určitě využijí žáci zdejší základní školy," předpokládá i náměstek primátora Jiří Kadeřábek. Sedm nových zastávek bude označeno nejprve provizorně. V případě, že se linka osvědčí, nechá magistrát zbudovat plnohodnotné zastávky. Ulice Vodní však neumožňuje postavení ani provizorní zastávky. V této ulici proto vznikne stanoviště MHD až později.

Stavební úpravy před zahájením zkušebního provozu si vyžádají čtyři sta tisíc korun.

„Je jasné, že na provoz centrální linky, stejně jako ostatních linek, bude muset město doplácet. S tím ale do toho jdeme. Městskou dopravu neprovozujeme kvůli zisku, ale jako službu občanům," doplnil primátor Zlína Miroslav Adámek. Konkrétní datum zahájení linky závisí také na tom, kdy získá dopravní podnik licenci od dopravního úřadu.

Pokud se podaří licenci získat ještě tento měsíc, zahájí linka provoz již 2. prosince. V opačném případě později. Od 1. a 2. prosince budou také platit změny v jízdních řádech. Asi největší změnou je zvýšení počtu zastávek na znamení. V době od 21 do 4 hodin bude na znamení většina zastávek. Dosud mohla fungovat jedna zastávka jako zastávka na znamení po celou dobu, nebo vůbec. Noční a denní režim totiž starý software neumožňoval. To se nyní mění.

Zlínská centrální linka v číslech

26 tolik minut bude v době špičky trvat jízda centrální linkou číslo 38

21 s tolika spoji linka denně počítá

17 je počet zastávek centrální linky

7 tolik zastávek centrální linky bude úplně nových

3 tolik milionů činí předpokládané náklady na provoz